سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید شهردار شیراز بر تزریق امید و نشاط به مردم

شهردار شیراز گفت: در این مقطع حساس اقتصادی، تنها تزریق امید و نشاط با پشتوانه مردمی موجب گذر از تنگنا‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندر پور شهردار شیراز در حاشیه افتتاح فاز یک ایستگاه امام حسین (ع) شیراز که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در آستانه چهل سالگی بهار انقلاب شاهد افتتاح و بهره برداری از سه پروژه عمران شهری بزرگ در این کلانشهر بودیم.

وی افزود: در این مقطع حساس اقتصادی، تنها تزریق امید و نشاط با پشتوانه مردمی موجب گذر از تنگنا‌ها خواهد شد.

اسکندرپور با بیان اینکه طولانی شدن پروژه‌های عمرانی به ویژه زیرساختی، یک نقص محسوب می‌شود، افزود: از سال ۹۲ و در دولت تدبیر و امید به کلانشهر‌ها اجازه انتشار و فروش اوراق مشارکت برای تسریع در روند اجرایی مترو داده شد.

شهردار شیراز ادامه داد: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ به مدت سه سال متوالی اجازه انتشار این اوراق به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان به متروی شیراز در خط یک داده شد و در سال جاری نیز علی رغم تعیین سهمیه ۶۰۰ میلیارد تومانی، اما تاکنون بانک مرکزی گشایشی در‌ای نباره حتصل نکرده و اجازه انتشار نداده است.

اسکندرپور خواستار گشایش این مهم توسط معاون اول رئیس جمهور شد و گفت: در صورت انتشار اوراق مشارکت امسال و سال آینده قطار شهری شیراز، ظرف سه سال آینده شاهد بهره برداری از خط دو متروی این کلانشهر خواهیم بود.

وی بیان کرد: علی رغم حاکمیت مشکلات اقتصادی، اما شهرداری شیراز با همکاری شورا، مجموعه پیمانکاران و معاونت عمرانی موفق به پیشبرد دو پروژه تقاطع سه سطحی شهدای انقلاب و شهدای کشن شد؛ هر دو پروژه در تراز ملی قرار دارند.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند طولانی احداث ایستگاه‌های خط یک متروی شیراز به مدت ۱۷ سال، اظهار کرد: با تسریع در احداث ایستگاه‌های این خط، تنها یک ایستگاه دیگر باقی مانده است.

اسکندرپور به خط دو متروی شیراز نیز اشاره و با بیان اینکه این خط به طول ۱۵ کیلومتر پیش بنیی شده که تاکنون حفاری شش کیلومتر از آن انجام شده است، گفت: در صورت تامین اعتبار به موقع این خط ظرف سه سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت در سال‌های قبل زمینه ساز به بهره برداری رسیدن قطار شهری شیراز در سال ۹۶ بود، از معاون اول رئیس جمهوری درخواست کرد تا با صدور دستور انتشار این اوراق و زمینه سازی برای تعلق گرفتن اوراق مشارکت سال آینده، امکان تسریع در پروژه خط دوم مترو شیراز را فراهم کند.

شهردار شیراز قول داد که بخش زیادی از مشکلات کنونی کشور حاصل فشار خارجی است و برای عبور از این گردنه، نیازمند این هستیم که در تمام سطوح همگام و همراه باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در بخش شهرداری‌ها حادتر است، سال ۹۸ را سخت‌ترین سال برای شهرداری‌های کلانشهر‌ها دانست و گفت: اگر همه مجموعه مدیریتی در سطح استان و شهر شیراز در کنار هم باشیم عبور از این شرایط دشوار ممکن خواهد بود.

اسکندرپور تصریح کرد: اکنون زمان مجادله‌های بی حاصل نیست و با توجه به فشار‌های سخت بیرونی بر کشور، باید از خط کشی‌های مجازی و فشار‌های درونی غیرمنصفانه، با هدف تسریع در توسعه و تعالی کشور، پرهیز کرد.

شهردار شیراز بیان کرد که امروز و در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، سه پروژه بزرگ عمران شهری با حضور معاون اول رئیس جمهوری در این کلانشهر به بهره برداری رسیده است.

اسکندرپور تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل ایستگاه تقاطعی مترو در میدان امام حسین (ع)، تقاطع سه سطحی شهدای کشن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی جنوب کشور و تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب است.
انتهای پیام/چ

افتتاح فاز یک ایستگاه امام حسین (ع) شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.