سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئیس جمهور:

آمریکایی‌ها یک بار دیگر سر تعظیم بر ملت ایران فرو خواهند آورد/ایران از امنیت و آرامش خوبی برخوردار است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و آمریکایی‌ها یکبار دیگر سر تعظیم بر ملت ایران فرود می‌آورند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه افتتاح قطار شهری شیراز، گفت: به فضل الهی ۴۰ سال سرافرازی و سربلندی را پیش رو گذراندیم و فردا با برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها یکبار دیگر سر تعظیم بر ملت ایران فرود می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها با شفافیت کامل نظرات مردم را انعکاس می دهند، افزود: دشمنان به دنبال آن بودند که انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را پایان دهند و با برنامه ریزی‌هایی که تنظیم کرده بودند موفق نشدند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی را می توان بزرگترین اتقاق قرن بیستم دانست، ادامه داد: کشور ایران، رهبر هوشمند، مردمی بزرگ و مسئولان بادرایتی دارد اگر چه سختی ها و مشکلاتی وجود دارد اما راه پیش رو روشن است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در سالگرد انقلاب آنچه گفته می شود دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما این به معنا نیست که مردم مشکلات ندارند، شرایط سخت و خطیری وجود دارد و باید از دل این شرایط سخت، فرصت های جدید برای عبور از تنگناها ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: ایرانی ها خدایی را دارند که همیشه در سختی ها و شرایط همواره همراه آن هاست و خداوند این توفیق را می دهد که مشکلات را به خوبی پشت سر بگذاریم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید اعتماد مردم را بازسازی کرد و به مردم امید داد، گفت: ضعف‌هایی در ما مسئولان وجود دارد که ما به آن‌ها اعتراف می‌کنیم، گاهی تصمیمات اشتباهی گرفتیم، اما نیت این بوده که تصمیمات در جهت حل مشکلات و کمک به پیشرفت امور باشد و مردم ایران با بردباری خود این شرایط را تحمل و پشت سر می گذارند.

جهانگیری با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی کار‌های بزرگی را انجام داده داست و ملت ایران راه روشنی را پیش روی دارند، گفت: هیچ افق تیره و تاری وجود ندارد.

وی ادامه داد: ایران در منطقه پر آشوبی قرار گرفته است و در حال حاضر ما از امنیت و آرامش خوبی برخوردار هستیم.

جهانگیری با بیان اینکه در چنین منطقه‌ای ما امروز ثبات، آرامش و مسیر پیشرفت را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: ایران لنگر گاه امنیت منطقه است.

وی با اشاره به درخواست استاندار فارس برای بررسی وضعیت استان فارس، قول داد در فرصت کافی به این استان سفر کند و گفت: فارس استان پر ظرفیتی است. استانی است که قادر است مشکلات خود و هم مشکلات دیگر استان‌ها را حل کند و در راس این ظرفیت‌ها نیروی انسانی است که می‌تواند در منطقه تحول جدی به وجود بیاورند.

جهانگیری با اشاره به اینکه اعتقاد داریم فارس مسیر توسعه خودش را در بخش‌های مختلف دنبال کند، افزود: راجع به مسئله کشاورزان و استمهال وام هایشان مصوبه داریم و باید مشکلات را بررسی و برطرف کنیم از طرفی می‌دانیم که کشاورزان اگر خوب تولید کنند حتما وام هایش را پس داده و وام جدید می‌گیرند از این رو حتما کمک خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به زیرساخت‌های استان نیز گفت: آزادراه اصفهان در حال پیگیری هستیم که در سال ۹۸ تکمیل شود و راه آهن شیراز به بوشهر نیز فاینانس آن از چین تصویب شد، اما باید پیگیری شود، ولی باید در نظر داشت که این موضوع زمان بر است.

جهانگیری گفت: آب آشامیدین شهر شیراز دغدغه بزرگی بود که قول دادیم شورای عالی آب اختصاصی به مسئله آب استان و تالاب‌ها رسدیکی کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: این دغدغه‌های جدی است که تالاب‌ها را نباید بگذاریم که به تهدید کننده سلامت مردم تبدیل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرق شهرداری‌ها با دستگاه دولتی این است که ادارات با بودجه دولتی کار می‌کنند، اما شهرداری باید خودش پول را تامین کند و این پول درآوردن کار سختی است. باید برای شیراز آنقدر کار شهری انجام دهیم که در راس شهر‌های ایران باشد از این رو عقب افتادگی‌ها حتما باید جبران شود.

وی از شهرداران کلانشهر‌ها برای حوزه پیگیری ساخت و توسعه مترو تقدیر کرد و گفت: در سال و یا در دولت گذشته ۲ میلیارد دلار از دولت اختصاص دادیم که واگن برای کلانشهر‌ها خریداری شود که یک سهمی به شیراز تعلق بگیرد و سهمی از تهران هم در نظر گرفتیم که در این صورت ظرفیت مسافر‌های تهران تا دو برابر افزایش پیدا کند.

جهانگیری گفت: اوراق مشارکتی که در دولت به دست مردم می‌دهیم به خزانه اعلام شده روز قبل سررسید پرداخت شود تا مردم خوش حسابی دولت را مشاهده کنند تا چنانچه دفعه دوم از مردم دعوت شد تصور کنند که با دولت خوش حساب طرف هستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دعوت از شهردار‌های کلانشهر‌ها در جلسه اخیر، گفت: در این جلسه سعی می‌شود مشکلات این شهرداران برطرف شود.
انتهای پیام/چ

صحبت های معاون اول رئیس جمهور در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.