سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار آلمان درباره تبعات فروپاشی پیمان موشکی ۱۹۸۷

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان اعلام کرد در صورت فروپاشی پیمان موشکی ۱۹۸۷ احتمال رقابت تسلیحاتی جدید دور از تصور نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان احتمال وقوع رقابت تسلیحاتی جدید در صورت فروپاشی پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد میان روسیه و آمریکا را غیرمحتمل ندانست.

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در گفتگو با یک روزنامه چاپ این کشور ابراز امیدواری کرد آمریکا و روسیه در نهایت بتوانند به توافق در خصوص این پیمان برسند. آلتمایر گفت: با این حال اشتباه خواهد بود که احتمال رقابت تسلیحاتی را از ابتدا رد کنیم. هر چند این همان چیزی خواهد بود که موضع مذاکراتی ما را تضعیف می‌کند.

به گفته آلتمایر اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها عزم و توانایی خود را برای عمل در این زمینه نشان دهند تنها در آن صورت است که مسکو نگرانی‌های غرب را مدنظر قرار می‌دهد. بنا به گفته این مقام آلمانی اگر دو طرف در نهایت به دنبال خلع سلاح واقعی باشند، نباید هیچ گزینه‌ای را از پیش، رد کنند.

اوایل این هفته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو تمامی ابزار‌های فنی و نظامی را برای واکنش به تهدیدات مربوط به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌‎برد در اختیار دارد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، هفته گذشته با اعلام تعلیق تعهد واشنگتن به پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای به مدت شش ماه گفت در صورتی که تعهد روسیه به پیمان موشکی ۱۹۸۷ محقق نشود، واشنگتن به تعهدات خود در رابطه با این پیمان عمل نخواهد کرد و بطور کامل از آن خارج می‌شود. به دنبال آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اقدامی متقابل اعلام کرد مسکو تعهدات خود را تحت این پیمان به حالت تعلیق درمی آورد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان در ۸ دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رئیس حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی رسید.

انتهای پیام/

آلمان درباره تبعات خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد هشدار داد

برچسب ها: آلمان ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.