سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات هزاران نفری معترضان به دولت اسپانیا در شهر مادرید + تصاویر

هزاران نفر از هواداران احزاب راستگرای اسپانیا در اعتراض به طرح اخیر دولت مرکزی برای کاهش تنش با جدایی‌طلبان کاتالونیا، در شهر مادرید تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هزاران نفر از هواداران احزاب راست‌گرا در اسپانیا روز یکشنبه با تجمع در میدان مرکزی شهر مادرید علیه طرح دولت «پدرو سانچز» نخست‌وزیر این کشور برای کاهش تنشهای سیاسی با جدایی‌طلبان کاتالونیا اعتراض کردند.

احزاب راست‌گرای اسپانیا طرح دولت این کشور برای آغاز گفتگوها با جدایی‌طلبان ایالت کاتالان را خیانت به اسپانیا و تسلیم‌ شدن در برابر فشارهای جدایی‌طلبان می‌دانند. احزاب راستگرای «حزب مردم» و «حزب شهروندان» سازماندهندگان اصلی تظاهرات روز یکشنبه بودند.

«پابلو کاسادو» رئیس حزب مردم در این تجمع گفت: «زمان دولت سانچز به پایان رسیده است». معترضان روز یکشنبه در حالی که پرچمهای اسپانیا را در دست داشتند شعار می‌دادند «به خاطر اسپانیای متحد، همین حالا انتخابات را برگزار کنید».

تظاهرات احزاب راستگرا  در حالی صورت می‌گیرد که سران جدایی‌طلب ایالت کاتالونیا هفته گذشته طرح دولت مرکزی اسپانیا برای کاهش تنش را رد کردند و خواستار برگزاری همه‌پرسی استقلال و خودمختاری این ایالت شدند.

 دولت اقلیت پدرو سانچز، در آستانه رای‌گیری هفته آینده (پارلمان اسپانیا) درباره لایحه بودجه ۲۰۱۹ در شرایط دشواری به سر می‌برد. احتمال می‌رود این لایحه، بدون حمایت احزاب منطقه کاتالونیا تصویب نشود. تصویب نشدن لایحه بودجه پیشنهادی ممکن است به برگزاری انتخابات زودهنگام منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.