سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمانی: تمام دست آورد‌های اسکواش حاصل فعالیت‌های بعد از انقلاب است

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: هر اتفاقی که در اسکواش کشور رخ داده است محصول فعالیت‌هایی است که بعد از پیروزی انقلاب صورت گرفته است.

مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد توسعه رشته ورزشی اسکواش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان گفت: فدراسیون اسکواش کشورمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد و بعد از ۲ سال فعالیت تعطیل شد. بعد از پیروزی انقلاب فدراسیون اسکواش مجددا تاسیس شد و هر اتفاقی که در اسکواش کشور رخ داده است محصول فعالیت‌هایی است که بعد از پیروزی انقلاب صورت گرفته است.

فدراسیون اسکواش به فدراسیون اولین‌ها معروف شده است

او در مورد عملکرد فدراسیون اسکواش در چند سال اخیر گفت: در سال‌های اخیر فدراسیون اسکواش به فدراسیون اولین‌ها معروف شده است. در گذشته کشور‌های پاکستان و کویت در اسکواش به ما اجازه نفس کشیدن نمی‌دادند. ما در حال حاضر علاوه بر اینکه رشته‌های پدل و راکتبال را در کشور تاسیس کردیم، در اسکواش کشوری صاحب سبک محسوب می‌شویم. دیگر پشت زمین‌هایی که بازیکنان ایرانی بازی می‌کنند شلوغ شده است و اینگونه نیست که بازی نماینده ایران آغاز شود همه بروند و فقط یک داور و ۲ بازیکن در سالن باقی بمانند.

اسکواش ایران در آسیا دیگر یک قدرت محسوب می شود

او ادامه داد: رقبای ما بازی‌های ورزشکارانمان را دنبال می‌کنند تا وقتی که بازیکنان خودشان در مقابل بازیکنان ما قرار می‌گیرند بتوانند استراتژی‌های ما را شناسایی کنند. تیم ملی اسکواش کشورمان در رده سنی بزرگسالان آقایان برای اولین بار توانست به عنوان سوم آسیا دست پیدا کند و توانستند خود را به عنوان یک قدرت مطرح کنند. در بخش بانوان نیز که ما همیشه آخر می‌شدیم ورزشکاران کشورمان توانستند خود را به رده ششم آسیا برسانند.

در رده های سنی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و نونهالان تیم ملی تشکیل داده ایم

سلیمانی در مورد تیم‌های ملی اسکواش گفت: ما ۱۵ سال پیش تیم ملی اسکواش نداشتیم، اما رویکردمان را تغییر دادیم و حال در رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و نونهالان تیم ملی داریم. چند روز پیش مرحله اول رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان برگزار شد و مرحله دوم آن نیز در چند روز آینده برگزار می‌شود تا اعضای تیم‌های ملی کاملا مشخص شوند. در ابتدای سال ۹۸ اردو‌های آماده سازی را برگزار خواهیم کرد.

کلاس های مربیگری با حضور مدرس جهانی انجام دادیم

او در مورد برگزاری کلاس‌های مربیگری جهانی در مجموعه ورزشی انقلاب گفت: چند ماه قبل برای برگزاری کلاس‌های مربیگری جهانی اسکواش با فدراسیون جهانی هماهنگی‌هایی انجام شد و از تاریخ ۷ بهمن ماه به مناسبت دهه فجر این کلاس‌ها به مدت ۷ روز با حضور ۲ مربی ایرانی (محمد سنایی و مسعود قره ضیاالدینی) و یک مدرس ایرانی که فدراسیون جهانی معرفی کرده بود (سید علیرضا سنایی) که تنها مدرس جهانی ما هست و با حضور ۱۰۰ نفر آقا و خانوم در مجموعه ورزشی انقلاب و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در چند روز آینده نتایج این دوره مربیگری اعلام خواهد شد.

سلیمانی در مورد نتایج این کلاس‌ها گفت: بذری که بابت این کلاس اول جهانی ریخته شد در ۲ سال آینده خودش را نشان خواهد داد. از تمام استان‌های کشور در این کلاس نماینده حضور داشت و طبق نظرخواهی که از شرکت کنندگان انجام شد کلاس موفقی بود.

زمین پدل شهر بیرجند افتتاح شد

او در مورد افتتاح زمین پدل در شهر بیرجند گفت: بعد از شهر لاهیجان که اولین شهرستان ایران بود که زمین پدل در آن راه اندازی شد در شهر بیرجند مرکز خراسان جنوبی نیز زمین پدل افتتاح شد. مدیر کل ورزش شهر بیرجند اعلام کرده است که تا پایان اردیبهشت ماه ۹۸ زمین ۴ کرته استاندارد اسکواش نیز در این شهر افتتاح خواهد شد. طبق اعلام فدراسیون این زمین به عنوان مرکز استعداد یابی و یکی از کمپ‌های دائم تیم ملی اسکواش در نظر گرفته شد به مانند مجموعه ورزشی انقلاب. هفته دوم لیگ اسکواش کشور زیر نظر سازمان لیگ برگزار شد، جام حذفی اسکواش نیز پیگیری شد و تیم‌های دانشگاه آزاد و کیش، پیش تاز این مسابقات هستند.

مسابقات نشنال کلوز ثبت جهانی در اصفهان برگزار شد

سلیمانی در مورد برگزار شدن مسابقات نشنال کلوز به میزبانی شهر اصفهان گفت: مسابقات نشنال کلوز ثبت جهانی که با نام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ثبت شده است در بخش بانوان و در شهر اصفهان برگزار شد که با قهرمانی فرشته اقتداری به پایان رسید و توانست رنکینگ خودش را بهبود بخشد. نوید ملک ثابت و سجاد زارعیان برای شرکت در مسابقات حرفه‌ای اسکواش به کشور دانمارک اعزام شدند. در این مسابقات افراد شرکت کننده چه برنده شوند و چه بازنده، حضورشان در این مسابقات تاثیر مثبتی روی رنکینگ جهانی شان می‌گذارد. آن‌هایی که در این مسابقات پیروز می‌شوند جهش خوبی می‌توانند داشته باشند و بازنده ها نیز تغییراتی در رنکینگشان ایجاد خواهد داشت.

او در مورد حضور ورزشکارانمان در مسابقات بین المللی گفت: سجاد زارعیان در حال حاضر در رنکینگ ۲۰ دنیا قرار دارد و با کسب ۲۱ امتیاز دیگر می‌تواند اولین ورزشکار بزرگسال کشورمان باشد که در ورزش‌های راکتی موفق شده است به جمع ورزشکاران دارای رنکینگ ۲ رقمی بپیوندد.

مسابقات غرب آسیا به زمان دیگری موکول شد

رئیس فدراسیون اسکواش در مورد لغو مسابقات غرب آسیا گفت: مسابقات غرب آسیا قرار بود که در شهر گرگان برگزار شود، اما به علت اینکه کشور قطر که مدعی این رشته در غرب آسیا است یکی از ورزشکارانش مصدوم شد از شرکت در مسابقه انصراف داد و کشور عراق نیز به علت درگیری بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون اسکواش این کشور به وجود آمده بود از شرکت در مسابقات انصراف داد. در نبود این ۲ تیم سطح مسابقات از ان چیی که ما انتظار داریم پایین‌تر می‌آِد و برنامه این مکسابقات را تغییر داد. قرار بر این شد که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا که در اردیبهشت ۹۸ برگزار خواهد شد، ما مسابقات قهرمانی غرب آسیا را با حضور قطر، اردن، عراق، کویت و ۲ تیم از ایران در همان شهر گرگان برگزار خواهیم کرد.

مجمع سالیانه فدراسیون اسکواش ۲۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد

او در مورد مجمع سالیانه فدراسیون گفت: مجمع سالیانه فدراسیون اسکواش ۲۸ بهمن ماه با حضور تمام اعضا در کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد. ۵ روز بعد نیز نشستی با حضور تمام روسای کمیته‌های تخصصی به همراه دبیر کمیته‌ها خواهیم داشت. در این جلسه کمیته‌های مختلف را از نظر عملکردی که در یک سال گذشته داشته اند مورد بررسی قرار خواهیم داد. آن افرادی که خیلی ضعیف کار کرده اند تغییر خواهند کرد.

سلیمانی در مورد سالن اسکواش جزیره کیش گفت: جزیره کیش ۷ ماه باعث شد در کار خودش و فدراسیون اسکواش اخلال ایجاد شود. ورزشکاران اسکواش کیش که در تیم ملی نیز حضور داشتند به خاطر اینکه سالن اسکواش این شهر به ام مرمت تخریب شده بود از این جزیره خارج شدند. این مرمت ۷، ماه به طول انجامید و ورزشکاران این رشته در کیش یا مهاجرت کردند یا به استان‌های دیگر رفتند و اسکواش کیش در حال نابود شدن بود. نامه‌ای به مدیرعامل ورزش جدید منطقه آزد کیش ارسال کردیم و در ساخت سالن تسریع صورت گرفت و تا اسفند ماه این سالن به اتمام خواهد رسید.


بیشتر بخوانید: 

سلیمانی: لیگ اسکواش خرداد ۹۸ به پایان می‌رسد/ اسکواش کیش از کم کاری مسئولانش ضربه خورد

مسابقات "نشنال کلوز" اسکواش به میزبانی ساری برگزار خواهد شد

سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش باقی ماند


انتهای پیام/

صحبت های سلیمانی در مورد اسکواش بعد از انقلاب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.