وی تأکید کرد: اعتبارات تملکداران سرمایهای و عمرانی به ۶۲ هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به وسعت مالی دولت در حوزه ریلی در سال آینده امیدواریم شاهد عملکرد بسیار خوب این حوزه باشیم.
بدری با بیان اینکه در بخش ریلی باید از پتانسیلهای بخش خصوصی استفاده شود، گفت: پروژههای ریلی موجود در کشور نتوانسته نیاز این بخش را تأمین کند به همین منظور باید دولت استفاده از بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار دهد.
بیشتر بخوانیم: زمینگیر شدن بخشی از ناوگان ریلی کشور/ هزینه تعمیر ترنست ها برابر با هزینه هواپیما است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید برای سرمایهگذاری خارجی سهم ۱۵ درصدی را در نظر گیرد و از درآمدهای نفتی در این حوزه جهت سرمایهگذاری استفاده کند که این موضوع در بودجه سال ۹۸ پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه مشکلات فنی در حوزه ریلی تا پایان امسال برطرف میشود، گفت: پروژه راهآهن اردبیل به میانه یکی از پنج راهآهن در اولویت بود که متأسفانه هنوز به مرحله بهرهبرداری نرسیده و امیدواریم دولت در سال آینده اتمام این پروژه را در دستور کار خود قرار دهد.
بدری با بیان اینکه دولت پنج اولویت را برای بخش ریلی و راهآهن درنظر گرفته است، گفت: برخی از این پروژهها به مرحله بهرهبرداری و افتتاح رسیده، اما هنوز بخش عمدهای از این پروژهها باقی مانده که امیدواریم با استفاده از پتانسیلهای بخش خصوصی بتوانیم این نیاز را پاسخ دهیم.
انتهای پیام/