سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش احتمال وقوع رکود اقتصادی در انگلیس در ۱۲ ماه آتی + نمودار

بنا به گفته اقتصاددانان، احتمال وقوع رکود اقتصادی در انگلیس در ۱۲ ماه آینده، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان طبق نظرسنجی خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، در ۱۲ ماه آینده احتمال وقوع رکود اقتصادی در انگلیس تقریبا یک به سه است. طبق این نظرسنجی، که از ده اقتصاددان انجام شد، احتمال رشد اقتصادی منفی در دو دوره سه ماهه پی در پی ۳۰ درصد افزایش یافته است که این رقم از پایان سال ۲۰۱۶ تاکنون بالاترین درصد را نشان می‌دهد.

این در حالی است که این رقم از آمار ماه پیش که ۲۵ درصد بود نیز بالاتر است. در تمامی ماه‌های سال ۲۰۱۸، این آمار ۲۰ درصد و یا حتی کمتر بود.

این نظرسنجی ۱۶ فوریه انجام شد، یعنی پیش از آنکه بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی‌های جدید را منتشر کند. طبق پیش‌بینی‌های این بانک، در یک دهه گذشته کم‌ترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ رخ خواهد داد و احتمال وقوع رکود اقتصادی کمی بیشتر از ۲۰ درصد است. مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، در یک نشست خبری اعلام کرد خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا احتمال وقوع انقباض اقتصادی را بیشتر نیز خواهد کرد.

اقتصاددانان پس از رای‌گیری درباره برکسیت در سال ۲۰۱۶ احتمال وقوع رکود اقتصادی در انگلیس را ۵۰ درصد پیش‌بینی کردند؛ اما اقتصاد به رشد خود ادامه داد. با این حال از سال ۲۰۱۲ در اقتصاد انگلیس، انقباض وجود داشته است.

احتمال خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به شدت نگرا‌ن‌کننده است. خرده‌فروشان در انگلیس با ارسال نامه‌ای برای نمایندگان پارلمان در این باره هشدار دادند. در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا نخستین کسانی که مجازات می‌شوند مصرف‌کنندگان انگلیسی خواهند بود. یک سوم مواد غذایی که در انگلیس مصرف می‌شود، از دیگر کشور‌های اروپایی وارد می‌شود. در واقع در صورت بسته شدن راه ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی از بندر کاله، سوپرمارکت‌های انگلیس خالی خواهند شد. احتمال برکسیت بدون توافق، خطر اختلال در این شبکه توزیع را به همراه خواهد داشت. خرده‌فروشان پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها نیز افزایش یابند. کاهش ارزش پوند می‌تواند موجب افزایش قیمت کالا‌های وارداتی شود. به علاوه احتمالا تعرفه‌های گمرکی هم وضع خواهد شد.

این شرایط بر بسیاری از بخش‌های اقتصادی تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال شرکت ایرباس که ۱۴ هزار نیرو در انگلیس دارد اعلام کرد احتمالا ساخت بال هواپیما‌های خود را در انگلیس متوقف خواهد کرد. بخش بانکی هم تحت تاثیر قرار گرفته است. از زمان اعلام برکسیت بسیاری از بانک‌های بزرگ بین‌المللی، انگلیس را به مقصد دیگر پایتخت‌های اروپایی ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.