سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات پزشکی رایگان در روستا‌های قروه

مسئول بسیج دانشجویی کردستان گفت: ۲۹۰ نفر از اهالی ۲ روستای محروم شهرستان قروه در قالب اردو‌های جهادی از خدمات پزشکی و دندانپزشکی رایگان بهره‌مند شدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، توحید رستمی گفت: در سومین مرحله از اردو‌های جهادی و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، ۲ گروه ۳۰ نفره به روستا‌های نیازبلاغ و اوچ بلاغ در شهرستان قروه اعزام شدند.

وی افزود:گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی و مامایی در این اردوی جهادی به مردم این ۲ روستا خدمات ارائه کردند.

رستمی با بیان اینکه این گروه ۳۰ نفره به ۲ گروه شامل شهدای گمنام علوم پزشکی کردستان متشکل از آقایان و گروه زینبیه متشکل از بانوان تقسیم شدند.

وی بیان کرد: طی سه روز حضور دانشجویان در این روستا‌ها ۱۵۰ نفر خدمت ویزیت پزشک عمومی، ۱۰۰ نفر خدمت دندانپزشکی شامل ترمیم و کشیدن دندان و ۴۰ نفر نیز خدمت مامایی دریافت کردند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان گفت: ۱۶۰ میلیون ریال اعتبار نیز به منظور تهیه مواد اولیه و داروی این اردوی جهادی از محل‌های مختلف تامین و در این مدت هزینه شد.

وی حضور دانشجویان در مناطق محروم و خدمات رسانی به مردم، تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و تربیت نیرو‌های خودساخته را از اهداف برپایی اردو‌های جهادی اعلام کرد و افزود: در این اردو‌ها دانشجویان با مناطق محروم آشنا می‌شوند و در بین آنان احساس تکلیف در خدمت رسانی شکل می‌گیرد.
وی اضافه کرد: جاده‌های خاکی، راه دسترسی ناهموار و نبود آب آشامیدنی از جمله مشکلاتی ۲ روستای مورد هدف سومین مرحله از اردو‌های جهادی دانشجویان بود، که آنان در کنار ارایه خدمات پزشکی، مشکلات را ارزیابی کرده و از مسئولان برای حل آن‌ها مطالبه گری می‌کنند.

وی با اشاره به ۲ مرحله قبلی اردو‌های جهادی گفت: مرحله اول این اردو‌ها ۱۰ روزه و در منطقه چهاردولی قروه بود که در آن خدمات عمرانی، آموزشی و فرهنگی ارائه شد و مرحله دوم نیز در یکی از روستا‌های دهگلان به سمت سنقر برگزار شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.