دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
مهدی نویدادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استراتژی آموزش و پرورش برای
کاهش تنوع مدارس اظهار کرد: به طور کلی آموزش و پرورش بر کاهش تنوع مدارس تاکید دارد و این موضوع در سند تحول بنیادین هم مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اینکه تا چه زمانی میتوانیم این تنوع را به حداقل ممکن برسانیم نیازمند همگرایی درون آموزش و پرورش و نهادهای بیرونی همچنین جامعه است.
با حذف آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان شاهد مقاومت هایی بودیم
نوید ادهم با اشاره به حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در مقطع متوسطه اول بیان کرد: سال گذشته با حذف این آزمونها شاهد مقاومتهایی بودیم بنابراین برای هر تغییر در کاهش تنوع مدارس باید جامعه هم پذیرای آن باشد.
وی اظهار کرد: اکنون به طور قطعی نمیتوان زمانی را برای کاهش تنوع مدارس مشخص کرد، اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این عزم در آموزش و پرورش برای کاهش تنوع وجود دارد، اما تحقق آن نیازمند الزاماتی است.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: برای تحقق کاهش تنوع مدارس دولتی باید کیفیت لازم را داشته باشند تا ذینفعان آنها بتواند امکان تحصیل و فعالیت در این مدارس را داشته باشند، بنابراین زیرساختهای لازم هم باید به دنبال استراتژی کاهش تنوع مدارس تامین شود.
اجرای سند تحول بنیادین در مدارس سما
وی درباره وضعیت فعالیت مدارس سما و توجه به اجرای سند تحول بنیادین در این مدارس کفت: اجرای سند تحول در مدارس سما در دستور بود که با انتصاب آقای ولایتی برنامههای این مدارس منطبق با سند تحول بنیادین بار دیگر مورد بازخوانی قرار گرفت.
نویدادهم گفت: دورههای آموزشی برای تحقق سند تحول بنیادین در این مدارس مورد توجه است و مدیران و معلمان تحت آموزشهای تخصصی مربوط به این موضوع قرار میگیرند.
انتهای پیام/