سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه پیش‌نویس قطعنامه حمایت از ونزوئلا را آماده ارائه به شورای امنیت کرد

بنابر اعلام منابع دیپلماتیک، روسیه پیش‌نویس قطعنامه خود در حمایت از ونزوئلا را آماده ارائه به شورای امنیت سازمان ملل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر اعلام یک منبع دیپلماتیک، روسیه پیش‌نویس قطعنامه خود در حمایت از ونزوئلا را برای ارائه در شورای امنیت سازمان ملل آماده کرده است.

این منبع دیپلماتیک آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: روسیه پیش‌نویس قطعنامه خود در حمایت از ونزوئلا را برای ارائه در شورای امنیت سازمان ملل تهیه کرده است. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که آمریکا نیز به نوبه خود به دنبال ارائه قطعنامه‌ای به شورای امنیت در خصوص برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری در ونزوئلا است.

پیشتر رئیس دپارتمان آمریکای لاتین در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد درخواستی از سوی کاراکاس در خصوص دریافت کمک نظامی به مسکو ارائه نشده است. این مقام وزارت خارجه روسیه همچنین افزود مسکو آماده است تا به گفتگو و مذاکره با تمامی طرف‌های سیاسی ونزوئلا، که آماده انجام مذاکرات سازنده در خصوص اوضاع در این کشور آمریکای لاتین هستند، بپردازد.

طی چند هفته اخیر و پس از آنکه خوان گوایدو، رئیس مخالفان ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد، اوضاع در این کشور آمریکای لاتین بحرانی شده است. آمریکا و متحدانش به سرعت گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. این در حالی است که روسیه، ایران، مکزیک، ترکیه، اروگوئه و کشور‌های دیگر اعلام کردند نیکلاس مادورو، تنها رئیس‌جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا است. در عین حال مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.