سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان سرد‌ترین مرکز استان کشور شد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز زاهدان با دمای منفی ۱.۶ درجه سلسیوس سردترین مرکز استان کشور شد.

محمود دیانتی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: روز گذشته شهرکرد با دمای منفی ۶.۷ درجه سلسیوس سردترین مرکز استان کشور بود که با جنوبی شدن جریانات، دمای اکثر نواحی کشور افزایش یافت و امروز تنها دمای چهار مرکز استان کمتر از صفر باقی ماند.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی انتظار می‌رود روند افزایش دمای هوا فردا بیشتر از روز گذشته شود و دمای زاهدان به محدوده هفت درجه سلسیوس برسد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جریانات جنوبی دمای اکثر نواحی استان را افزایش می‌دهد، افزود: امروز زرآباد در شهرستان کنارک با دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شد.

دیانتی در بخش دیگری از وزش باد‌های گرم جنوبی طی فردا تا چهار شنبه در استان خبر داد و گفت: از فردا تا چهارشنبه در نوار غربی، نواحی مرکزی و نوار شرقی استان وزش باد سبب خیزش گردوغبار و کاهش دید افقی در نواحی مستعد می‌شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تقویت جریانات گرم و مرطوب دریا به خشکی و تشدید فعالیت سامانه بارشی، از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری رگبار، رعد و برق، وزش باد و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف این استان پیش بینی می‌شود.

دیانتی افزود: در این مدت رگبار و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در نقاط مرکزی، جنوبی و شمال استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت وزش باد در روز سه شنبه خواهد بود و سرعت باد بین ۶۰ تا ۸۰ و گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود که در برخی محور‌های مواصلاتی بویژه زاهدان-بم و ایرانشهر – بم سبب گردوخاک، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده ای، ریلی و هوایی می‌شود.
انتهای پیام/ب

معرفی زاهدان به عنوان سرد‌ترین مرکز استان کشور

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.