سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش نمایندگان عراق برای تصویب قانونی به‌منظور پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در این کشور

نماینده فراکسیون اصلاح و سازندگی در پارلمان عراق بر عزم و اراده پارلمان برای تصویب قانونی که به حضور نظامی آمریکا در این کشور پایان دهد، تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، یسری رجب، نماینده فراکسیون اصلاح و سازندگی در پارلمان عراق، امروز (شنبه) بر عزم و اراده پارلمان برای تصویب قانونی که به حضور نظامیان آمریکایی در عراق پایان دهد، تاکید کرد.

او افزود دولت عراق به موجب قانون اساسی، بر پایبندی به حسن همجواری و احترام به امور داخلی همه کشور‌ها پافشاری می‌کند.

یسری رجب در گفتگو با السومریه نیوز تاکید کرد: «پارلمان عراق قصد دارد در آینده، قانونی درباره حضور آمریکا و نیرو‌های خارجی در عراق تصویب کند ... بر اساس وظیفه ملی، شرعی و قانونی، نمایندگان پارلمان باید در قبال حضور آمریکا در عراق موضع گیری جدی داشته باشند و اظهارات توهین‌آمیز آمریکا را علیه حاکمیت و استقلال عراق محکوم کنند».

یسری رجب با تاکید بر عزم و اراده پارلمان عراق برای رای گیری در خصوص این قانون، گفت: «دولت عراق بر اجرای ماده هشت قانون اساسی مبنی بر پایبندی به حسن همجواری و احترام به امور داخلی همه کشورها، پافشاری می‌کند. در عین حال، مداخله هیچ کشوری را در امور عراق نیز نمی‌پذیریم».

این نماینده پارلمان عراق افزود: «اظهارات ترامپ به‌منزله تلاش برای برهم زدن امنیت عراق و منطقه است. این در حالی است که ثبات عراق به منزله ثبات سراسر منطقه است و پارلمان عراق با هر گونه مداخله خارجی مخالفت می‌کند».

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.