سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد در اکثر نقاط سیستان وبلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت:با تقویت جریانات گرم و مرطوب دریا به خشکی و تشدید فعالیت سامانه بارشی از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری رگبار و رعد و برق و وزش باد در سطح استان خواهیم داشت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به پیش‌بینی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در سیستان و بلوچستان، مردم و مسئولان تمهیدات لازم را بیندیشند.

 وی افزود: در پی فعالیت این سامانه روز یکشنبه جنوب استان (جنوب ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، فنوج و قصرقند) رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: روز دوشنبه جنوب، نواحی مرکزی و شمال استان رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی انتظار می‌رود.

ملاشاهی ادامه داد: برای روز سه شنبه در سطح استان رگبار و رعد و برق، تگرگ و تند باد لحظه‌ای همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود همچنین شدت بارش‌ها بیشتر بوده و در ارتفاعات جنوبی و مرکزی استان رگبار و رعد و برق سنگین انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای چهارشنبه در سواحل، جنوب شرق و برخی نقاط جنوب استان رگبار باران و رعد و برق دور از انتظار نیست، افزود: از یکشنبه تا چهارشنبه در نوار غربی، نواحی مرکزی و نوار شرقی استان وزش باد از سمت جنوب خواهد بود که شدت وزش باد در روز سه شنبه بوده و سرعت باد بین ۶۰ تا ۸۰ گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که در برخی محور‌های مواصلاتی به ویژه زاهدان- بم و ایرانشهر-بم سبب گرد و خاک، کاهش دید و اختلال در تردد جاده ای، ریلی و هوایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: از اواسط دوشنبه تا چهارشنبه روی دریا وزش باد نسبتاً شدید و دریا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

 

انتهای پیام/ف

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی در سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.