سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان غرق درماتم شد

همزمان با فرا رسیدن شهادت ام ابی‌ها حضرت فاطمه زهرا سلام الله جای جای استان کردستان غرق عزا و ماتم است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) شهر‌ها و روستا‌های استان کردستان همزمان با سایر نقاط ایران اسلامی رنگ و بوی عزا به خود گرفته است.

مردم ساکن در شهر‌ها و روستا‌های استان کردستان از شب گذشته با حضور در مساجد، حسینیه ها، هیات‌های مذهبی و تکایا در سوگ دخت نبی مکرم اسلام به عزاداری پرداخته و اشک ماتم می‌ریزند.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در این آیین‌ها با سینه زنی، زنجیر زنی و نوحه خوانی در سوگ شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) مرثیه سرایی کرده و سخنرانان به بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری آن حضرت می‌پردازند.

برنامه‌های عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) صبح امروز نیز با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حسینیه ها، مساجد و هیات‌های مذهبی سطح شهر سنندج برگزارشد.

امروز همچنین عاشقان و شیفتگان اهل بیت علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های مختلف بویژه بیجار، کامیاران و قروه مجالس سوگواری و روضه خوانی برپا کردند.

برپایی آیین مداحی و توزیع نذورات از جمله برنامه‌های یی است که هرساله در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جای جای استان کردستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

کردستان در سوگ بانوی دو عالم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.