سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزاداری مازندرانی‌ها در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) +تصاویر

مردم مازندران دیشب در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امروز در مناطق مختلف استان مراسم عزاداری برگزار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مردم مازندران هر سال مراسم عزاداری ایام فاطمیه را با شور و شعور بیشتری برگزار می‌کنند که این مسئله نشان از ارادت مردم سرزمین علویان به ائمه اطهار و خصوصا حضرت فاطمه زهرا (س) است.

به همین مناسبت مردم ولایتمدار مازندران با برپایی مجالس عزاداری در سوگ الگوی عصمت و ولایت پذیری حضرت فاطمه زهرا (س) دیشب و امروز در مناطق مختلف استان به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

دوستداران مکتب اهل بیت (ع) با برپایی مراسم سینه زنی، نوحه خوانی، راه انداختن دستجات عزاداری و با برپایی مراسم سوگواری در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در سوگ حضرت زهرا (س) گریستند و یاد آن حضرت را گرامیداشتند.

برخی در گوشه و کنار خیابان‌های شهر با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران حضرت زهرا (س) در حال پذیرایی اند.

واعظان با سخنرانی از کرامات و سجایای مادرمان حضرت فاطمه (س) سعی در پررنگ‌تر شدن فرهنگ فاطمی در جامعه دارند و همچنین مداحان با نوحه خوانی از آن روز‌های اندوهناک می‌گویند.

 

مراسم اجتماع فاطمیون در مسجد جامع زیراب بمناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)

 

مراسم دسته روی هیئت جوانان قادیکلای زیراب به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)

مراسم دسته روی و عزاداری در محمودآباد  (عکس از مائده ابراهیمی)

مراسم دسته روی و عزاداری در بهشهر

مراسم دسته روی و عزاداری در ساری

مراسم دسته روی و عزاداری در بابل

پخت و توزیع آش نذری ۲ تنی در آمل

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دوستداران اهل بیت (ع) در شهرستان آمل با پخت آش نذری به وزن بیش از ۲ تن آن را میان ۴ هزارنفر توزیع کردند.

 این آش نذری امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در روستای طوله کلا شهرستان آمل با مشارکت ۱۵ آشپز و حدود ۵۰ نفر تهیه و میان روستاییان منطقه و مهمانانی که از شهر‌های مشهد، بابل و محمودآباد در این روستا حضور داشتند توزیع شد.

پخت آش نذری ویژه ایام فاطمیه در روستای طوله کلا شهرستان آمل سابقه‌ای ۲۰ ساله داشته و پخت آن از یک دیگ اکنون به بیش از ۱۴ دیگ بزرگ افزایش یافته است.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.