سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابوسی برای تسلاموتورز؛ سرما خودرو‌های گران قیمت الون ماسک را از کار می‌اندازد

آب و هوای سرد می‌تواند برعملکرد خودرو اثر بگذارد، اما این اثرمنفی درخودرو‌های الکتریکی بسیاربیشتر است و می‌تواند سبب گرفتار شدن صاحبان آن‌ها درجاده‌های یخ زده و پربرف شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان اعلام کرده‌اند آب و هوای سرد برطیف عملکرد باتری خودرو‌های الکتریکی از جمله محصول‌های تسلاموتورز اثر گذاشته و سبب افت عملکرد آن‌ها به میزان بیش از ۴۰ درصد می‌شود.
 
این بررسی به وسیله محققان انجمن خودرو‌های آمریکا (AAA) انجام شده است.

کارشناسان در این پژوهش به بررسی دمای هوای سرد زمستانی بر مدل‌های مختلف خودرو‌های الکتریکی ازجمله BMW i۳s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Tesla Model S. و VW eGolf پرداخته‌اند.
 

افزون بر سردی هوا، بالا بودن درجه حرارت در فصول گرم سال نیز سبب آسیب رسیدن به عملکرد و توان باتری‌های این گونه خودرو‌ها خواهد شد.

محققان آمریکایی در طول سرمای شدیدی که چندی پیش در آمریکا ایجاد شد دست به این پژوهش و بررسی زده‌اند.

پس از تبلیغات فراوان شرکت تسلاموتورز به‌ویژه به وسیله بنیانگزارآن الون ماسک، بسیاری از افراد در کشور‌های مختلف دنیا به خرید محصول‌های این شرکت پرداخته‌اند. اما بسیاری از این افراد درچند وقت اخیر از مشکل یخ زدن دستگیره محصولات تسلاموتورز و ناتوانی در باز کردن درب آن در اثرسرمای هوا شکایت داشته‌اند.
 

سرمای هوا با اثرگذاری منفی برقدرت باتری و موتور خودرو‌های الکتریکی سبب کاهش مسیر طی شده به وسیله آنها در هر دور شارژ باتری شده است.

کارشناسان خودرو‌ها را در دمای منفی ۶ درجه سلیسیوس و ۳۵ درجه سلیسیوس مورد آزمایش قرار داده‌اند و دریافته‌اند روشن کردن بخاری این خودرو‌ها در هوای سرد نیز سبب افت قدرت موتور و باتری به میزان بیش از ۴۱ درصد می‌شود.
 

شرکت تسلاموتورز در ادامه فروش جهانی خودرو‌های الکتریکی خود نوعی شبکه Supercharger به راه انداخته است که به وسایل نقلیه ساخت این شرکت اجازه می‌دهد برای سفر‌های طولانی مدت انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند.

قیمت استفاده از این سرویس در کشور‌های مختلف جهان متفاوت است.

مشابه پمپ بنزین، تسلاموتورز جایگاه‌هایی برای شارژ باتری خودرو‌های الکتریکی ابداع کرده است که درآن خودروشارژ می‌شود، وجود یک صفحه نمایش به کاربر اجازه می‌دهد تا پیشرفت شارژ را درصحفه پنل نمایشگر مشاهده کند.

شارژر‌ها به صاحبان خودرو‌های تسلا اجازه می‌دهد تا خودرو خود را در عرض مدت زمان کمتر از نیم ساعت حدود ۸۰ درصد شارژ کنند.

تسلاموتورز اکنون بیش از ۱۲۰۰۰ ایستگاه سوپرشارژ با بیش از ۹۸۰۰ دستگاه سوپرشارژر در سراسرجهان دارد.

مقام‌های تسلا اعلام کرده‌اند در نظر دارند میزان شارژر‌ها را به بیش از ۱۰۰۰۰ تا پایان سال جاری میلادی برسانند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند افت قدرت باتری خودرو‌های الکتریکی سبب کاهش میزان سفر فرد با خودرو می‌شود و این مسئله به ویژه در مناطق سردسیر دنیا و کشور‌های شمالی می‌تواند چالشی جدی پیش روی صاحبان خودرو ایجاد کند.

پس از اعلام نظرکارشناسان AAA کارشناسان شرکت تسلاموتورز اعلام کرده‌اند مشکل افت قدرت باتری در خودرو‌های ساخت آنها به سادگی روی نمی‌دهد و میزان نوسان قدرت باتری درحدود یک درصد است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

 تاثیر سرما بر خودرو‌های تسلاموتورز 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.