سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله: موضع ایران در قبال صلح افغانستان قابل تقدیر است

رئیس اجرائی دولت افغانستان طی سخنانی، از مواضع تهران در قبال صلح افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان طی سخنانی در مراسم پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، از مواضع تهران در قبال صلح افغانستان قدردانی کرد.

ئیس اجرائی دولت افغانستان با تبریک چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری، دولت و ملت ایران گفت: موضع ایران در قبال صلح افغانستان قابل تقدیر است.

وی افزود: امروز که شما چهلمین سالروز پیروزی انقلاب خود را برگزار می کنید، متاسفانه در افغانستان از آغاز جنگ چهل سال می گذرد و به همین دلیل هیچ اولویتی برای ما به اندازه صلح مهم نیست.

عبدالله با بیان اینکه موانع و عوامل نرسیدن به صلح آشکار است، ابراز امیدواری کرد که مردم افغانستان به زودی شاهد امنیت، صلح عادلانه و مورد قبول همه در کشور باشند.

وی تاکید کرد که در صورت تامین صلح، مردم افغانستان و کشورهای همسایه و منطقه به مراتب در وضعیت بهتری خواهند بود و از آن بهتر استفاده خواهند کرد.

رئیس جرایی دولت وحدت ملی گفت: چیزی که برای مردم افغانستان بسیار قابل تقدیر است، حمایت رهبری جمهوری اسلامی ایران در زمان جهاد از مردم افغانستان بود؛ در دوره مقاومت و بعد از آن با آغاز مرحله نو با وجود پیچیدگی های مناسبات بین المللی و منطقه ای حمایت از افغانستان و همکاری ها در این زمینه ها ادامه یافت که جا دارد از کشور و ملت ایران به خاطر همکاری های آنها قدردانی کنیم.

وی افزود: در طول تاریخ زمینه ها، فرصت ها و تهدیدات مشترک، مردم و دولت دو کشور را با هم نزدیک تر ساخته است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.