سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو منطقه در تنگستان و دشتی علیه ملخ صحرایی سمپاشی می‌شوند

سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد امروز منطقه باشی از توابع بخش دلوار در شهرستان تنگستان و منطقه چاووشی در بخش مرکزی شهرستان دشتی برای مبارزه با ملخ صحرایی سمپاشی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در اطلاعیه‌ای از مردم، کشاورزان، دامداران و زنبورداران خواسته است از امروز تا بیست و هفتم بهمن  از چرای دام، زنبور عسل و چیدن گیاهان در این مناطق خودداری کنند.

مبارزه با ملخ صحرایی از شانزدهم بهمن در استان بوشهر آغاز شد و شهرستان تنگستان نخستین شهرستانی بود که سمپاشی علیه این آفت در آن شروع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر پیش از این گفته بود، تا هر زمان که کارگروه ملی مبارزه با ملخ اعلام کند، سم پاشی ادامه می‌یابد.

محمدتقی منوچهری با اشاره به اینکه امکانات لازم برای مقابله با ملخ در استان بوشهر وجود دارد، ادامه داد: هواپیمای سم پاش در استان مستقر شده و هزار و ۸۰۰ کیلوگرم سم مورد نیاز هم تهیه شده است.

به گفته وی ملخ در دو سه هفته اخیر در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر گناوه، دیلم، عسلویه، دیر، دشتی و تنگستان، دیده شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پس از مشاهده ملخ صحرایی در استان، گروه‌های ردیاب تشکیل شدند و استانداری هم، امکانات و منابع لازم را برای مبارزه با این آفت اختصاص داده است.

انتهای پیام/ک

مبارزه با ملخ صحرایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.