سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دومین همایش شعر مقاومت در نایین / زبان شعر بهترین ابزار برای انتقال دستاورد‌های انقلاب است

فرمانده سپاه نایین گفت: شاعران با خلق آثار ارزشمند خود در حوزه شعر مقاومت در ترویج فرهنگ ایثار ایفاگر نقش مهمی هستند و بهترین ابزار برای انتقال دستاورد‌های انقلاب اسلامی زبان شعر است.

مسعود اکبری فرمانده سپاه نایین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: هنر با گوشت، خون و پوست ایرانی‌ها به خصوص ایرانیان بعد از اسلام آمیخته شده است و اینکه می‌گویند هنر نزد ایرانیان است و بس، در حقیقت اگر همه ارزش‌های انسانی در قالب شعر باشند مردم را در صحنه نگه می‌دارد و زمانی که برای مردم ظرفیت سازی شود می‌توانندارزش وآرمان‌های انقلاب اسلامی را به صحنه و سرنوشت ساز باشند و در عرصه‌های مختلف حضور یابند چرا که این یکی از کارکرد‌های انقلاب است. 

اکبری هدف از برگزاری همایش شعر مقاومت را پیشبرد مفاهیم و مضامین انقلاب توسط جوانان دانست و گفت:شعر یکی از بزرگترین سرمایه‌هایی است که در کشور وجود دارد و برگرفته از ادب، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی ما است و از راه‌هایی که ما می‌توانیم فرهنگ، ادب و ارزش‌های اسلامی و انسانی خود را نشان دهیم استفاده از ظرفیت شعر است. 

وی افزود: شاعران با خلق آثار ارزشمند خود در حوزه شعر مقاومت در ترویج فرهنگ ایثار ایفاگر نقش مهمی هستند و به طور حتم خود شاعران نیز بر اهمیت و اثر گذاری شعرشان بر فرهنگ‌های ارزشی به خصوص شعر مقاومت خواهد واقف خواهند بود.

وی در خصوص اهمیت برگزاری محافل ادبی، گفت: این محافل باید به صورت ماهانه یا حداقل سالانه برگزار شود تا هم بتوان فرهنگ و روحیه هنری را حفظ کرد و اینکه مردم بدانند بسیج از خودشان هستند و با همان روحیه بسیجی باید این کار را انجام دهند. 

این فرمانده سپاه در پایان گفت: بسیج و سپاه از نظر مادی و هم از نظر معنوی شاعران را برای به چاپ رساندن اشعارشان حمایت خواهد کرد و ما می‌توانیم از ظرفیت‌های استانی نیز برای این کار بهره ببریم. 

دومین همایش شعر مقاومت با موضوع چهل سالگی انقلاب، ایثار، مقاومت و فجر فاطمی با حضور بیش از ۳۰ شاعر شهرستان در حسینیه سپاه نایین با همکاری کانون بسیج هنرمندان، انجمن‌های ادبی نیستان بافران و جلوه نایین با حضور مسئولین و شاعران این شهرستان برگزار گردید. 

در پایان مراسم به شاعران کتاب سخنوران بافران به نویسندگی دکتر علیرضا عرب بافرانی هدیه داده شد.

انتهای پیام/پ

دومین همایش شعر مقاومت با موضوع چهل سالگی انقلاب

برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.