سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف و ضبط مواد غذایی غیر بهداشتی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در مهاباد

کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف و فاقد شرایط ۹ گانه به ارزشش ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان مهاباد کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امینی کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد، گفت: موادغذایی پروتئینی شامال انواع آبمیوه، سوسیس و کالباس، آبلیمو، چیپس و کیکی سایر مواد خوراکی غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون ریال و به علت نداشتن شرایط ۹ گانه توقیف شد.

وی افزود:این مواد در یکی از انبار‌های مواد غذایی مراکز توزیع و عرضه سطح شهرستان وجود داشت که با هوشیاری کارشناسان بهداشت محیط شهرستان کشف و ضبط شد و به زودی با حضور نماینده قضائی در مکان مناسبی امحا می‌شود.

قاسم امینی افزود: این مواد غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی در صورت وارد شدن به چرخه انسانی می‌توانست سلامت شهروندان را با تهدید مواجه سازد.
کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد گفت: ۲۲ کارشناس بهداشتی در قالب ۱۱ تیم دو نفره و با همکاری ادارات اصناف، تعزیرات حکومتی، شهرداری و نیروی انتظامی در قالب طرح تشدید نظارت بر مراکز عمده فروشی مواد غذایی در راستای ارتقا سلامت شهرستان فعالیت دارند.
وی از شهروندان و مسافرین خواست با تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد (۴۲۴۴۲۲۵۰) و یا با سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ تماس حاصل نمایند و شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی و نظارت را انجام دهند.

شایان ذکر است شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده، جمله ساخت ایران می‌باشد.

لازم به ذکر است از آغاز سال تاکنون بیش از ۲۰ تن انواع مواد غذایی فاسد شده و غیر بهداشتی در مهاباد کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/ج

کشف و ضبط مواد غذایی غیر بهداشتی در شهرستان مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.