سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکزیک: به‌شدت نگران و مخالف مداخله نظامی در ونزوئلا هستیم

وزیر خارجه مکزیک مخالفت شدید این کشور را با مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه مکزیک اعلام کرد این کشور به‌شدت نگران و مخالف مداخله نظامی در ونزوئلا است.

«مارسلو ابرارد» در آستانه نشست گروه موسوم به «تماس بین‌المللی درباره ونزوئلا» در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، در پاسخ به این سوال که آیا مداخله نظامی احتمالی آمریکا در این نشست بررسی می‌شود، تأکید کرد: «مکزیک به‌شدت نگران استفاده از زور و مداخله نظامی در ونزوئلا است و قطعاً مخالف این امر هستیم. فکر می‌کنم اروپایی‌ها نیز مخالف باشند».

او همچنین با بیان اینکه مکزیک برای حل تنش کنونی از راهکار گفتگوی بین طرفهای مخالف در ونزوئلا دفاع می‌کند افزود: «ما (درباره تحولات ونزوئلا) در حال گفتگو با اروپایی‌ها هستیم و در این لحظه بسیار سخت است که بگوییم که چه نوع راهکاری داریم. ما به دنبال ارتباط و گفتگو بین طرفهای درگیر (در ونزوئلا) هستیم».

گروه تازه تاسیس«تماس بین المللی» متشکل از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین است که قرار است روز پنجشنبه نخستین نشست خود را در اروگوئه برای بررسی بحران ونزوئلا برگزار کند.

این اظهار نظر وزیر خارجه مکزیک پس از آن بیان می‌شود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخیراً گفته است واشنگتن آمادگی دارد تحریمها علیه افسران ارشد ارتش ونزوئلا را تعلیق کند، به شرط آنکه آنها وفاداری خود را به «خوان گوایدو»، سردسته مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، اعلام کنند.

پیش از این نیز دونالد ترامپ در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس گفته بود اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا را به عنوان یک «گزینه» در نظر دارد.

پس از اینکه خوان گوایدو روز ۲۲ ژانویه در کودتایی سیاسی خود را رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد، آمریکا و متحدانش او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. این در حالی است که روسیه، ایران، مکزیک، ترکیه، اروگوئه و کشورهای دیگر اعلام کردند نیکلاس مادورو، تنها رئیس‌جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا است.

نیروهای مسلح ونزوئلا نیز با محکوم‌کردن کودتای سیاسی خوان گوایدو، تأکید کردند با تمام توان از نیکلاس مادورو و قانون اساسی و حاکمیت این کشور حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.