سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل؛

ثبت ۳ اثر تاریخی فرهنگی استان اردبیل در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت سه اثر تاریخی، فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: این آثار شامل پل تاریخی نادری با شماره ثبت ۳۲۰۷۳، بقعه میر اعلم با شماره ۳۲۰۷۴ و محوطه 'قوروق چی داغی' با شماره ۳۲۰۷۵ مورد تایید برای ثبت ملی قرار گرفتند.

وی در مورد قدمت این آثار گفت: پل نادری مربوط به اواخر قاجار و پهلوی در جوار تپه نادری بر روی رودخانه بالیخلو در شهرستان اردبیل واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: بقعه میر اعلم در شهرستان نمین مربوط به دوره تاریخی صفوی تا قاجار و محوطه قوروق چی داغی با قدمت اشکانی تا اوایل اسلام و ایلخانی نیز از آثار شهرستان نمین می‌باشد.

فلاحی افزود: آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور است و هرگونه دخل و تصرف و یا هرگونه اقدامات که منجر به تخریب یا تغییر هویت این آثار شود مشمول مجازات‌های قانونی بوده و مرمت و بازسازی این آثار با تایید سازمان میراث فرهنگی کشور ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/ع

ثبت ملی آثار تاریخی اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.