سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

فعالیت‌های منابع طبیعی به روستائیان واگذار می شود

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:فعالیت‌های منابع طبیعی بزودی در روستا‌ها به خود روستائیان واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه با مدیران گناباد گفت: با واگذاری فعالیت های منابع طبیعی در روستاها، کشاورزان با تشکیل تعاونی‌هایی می‌توانند کار‌های منابع طبیعی را انجام دهند.

وی با اشاره به ۱ هزار و ۳۵۰ میلیون هکتار عرصه تحت نظارت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور، گفت: منابع طبیعی توسط دولت به تنهایی اداره نمی‌شود و مردم باید در این امر مشارکت داشته باشند.

علیرضا صحرایی مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی در این جلسه گفت: در حالی که در دهه ۳۰ و ۴۰ حرکت شن‌های روان باعث محاصره و خالی شدن سکنه برخی از روستا‌های گناباد شده بود، هم اکنون ۱۰ درصد از ۵۷۸ هزار هکتار این شهرستان تاغ‌کاری و نهال کاری شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و مشارکت خوب مردم ۷ تا ۸ کانون فرسایش بادی تثبیت شده است، افزود: به ازای هر شهروند گنابادی توسط اداره منابع طبیعی ۲۰۷ اصله نهال کاشته شده در حالیکه در مشهد سرانه ۲/۵ اصله نهال بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد: مشارکت مردم در این شهرستان به خوبی به چشم می‌خورد و بنحو احسن اجرا می‌شود طوری که برخی پروژه‌ها را از صفر تا صد مردم انجام می‌دهند.

انتهای پیام//ف. ش
 

مشارکت مردم در پروژه های منایع طبیعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.