اکبری گفت: صنعت تونلسازی در دوران قبل از انقلاب بهطور کامل وابسته به متخصصان خارجی بوده است اما اکنون هیچگونه وابستگی به شرکتهای خارجی ندارد.
وی گفت: خوشبختانه در طول چهل سال پس از انقلاب این صنعت به اندازهای رشد کرده که هم اکنون در دانشگاهها از همان مراحل ابتدای آموزش؛ طراحی، مفاهیم و حتی آئین نامههای طراحی را در داخل کشور تدوین میکنند.
مدیرکل دفتر نگهداری راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تصریح کرد: در این سالها افراد زیادی در حوزه صنعت تونلسازی از دانشگاههای کشور فارغ التحصیل و امروز ایران اسلامی از وجود مهندسان، متخصصان، پیمانکاران و سازندگان توانمندبسیاری برخوردار است.
وی افزود: تمام مراحل ساخت یک تونل در کشور اعم از مطالعه، طراحی و اجرا در حال حاضر صددرصد به همت متخصصان، مهندسان و شرکتهای داخلی انجام میشود.
اکبری تصریح کرد: متخصصان ایران امروز تونلهایی را در دست طراحی دارند که بیش از پنج کیلومتر طول دارد.
وی بیان کرد: این آمار و ارقام نشان میدهد جمهوری اسلامی هم به لحاظ مسائل ایمنی و هم به لحاظ مسائل تکنولوژی ساخت، تجهیزات و همینطور سایر موضوعات مرتبط با حوزه مهندسی و صنعت تونل سازی هیچگونه وابستگی به شرکتهای خارجی ندارد.
مدیرکل دفتر نگهداری راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، گفت: براساس اطلاعات موجود در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از پنج کیلومتر در جادههای کشور تونل وجود داشت که این عدد در طول چهل سال گذشته به ۱۷۵ کیلومتر رسیده است.
انتهای پیام/