سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

۳۰۰ بقعه متبرکه در خراسان رضوی وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه در خراسان رضوی به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و مذهبی شناخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری اعلام دستاورد‌های ۴۰ ساله اوقاف خراسان رضوی که در این اداره کل برگزار شد، گفت: افتخار رژیم پهلوی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فروش موقوفات با اجرای قانون اصلاحات ارزی بوده که باعث عدم اعتماد مردم که سرمایه وقف هستند شده بود.

وی تصریح کرد: هدف این قانون از بین بردن سرمایه‌هایی بود که بنیان‌های فرهنگی و مذهبی را افزایش داده بود، اما در سال ۶۳ و در شرایط جنگ قانون ابطال اسناد فروش موقوفات تصویب شد به همین جهت سال‌های طولانی گذشت تا مردم اعتماد خود را بازیابی کنند چرا که اوقاف باید اعتماد را به بدنه اصلی جامعه بازگرداند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به آمار بیش از۴هزار وقف جدید بعد از انقلاب اسلامی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این آمار در رژیم پهلوی ۲۱۲وقف بوده که افزایش وقف در ۴۰ سال انقلاب اسلامی نشان دهنده افزایش اعتماد مردم در عرصه‌های مختلف به امور وقفی انقلاب اسلامی است.

احمدزاده سه ماموریت اصلی اوقاف را وقف، بقاع متبرکه، قرآن دانست و افزود: در حوزه فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی ۱۵ دفتر مشاوره وقف، ۵۰ انجمن یاوران وقف توسط مردم ایجاد شده و در حوزه بقاع متبرکه افزایش نیرو انسانی و هیئت امنا را از ۲۵۰ نفر به ۵هزار نفر بدون هیچ گونه بار مالی برای دولت داشته ایم.

وی به رتبه اول مدال آوری قاریان خراسان رضوی در کشور اشاره و تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های قرآنی در ۴۰ ساله انقلاب ۴۱ دوره مسابقات قرآن کریم با سطح کیفی بالا را داشته ایم که در همین موضوعات موفق به تربیت قاریان ممتاز بین المللی و کشوری شده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از دستاورد‌های مهم انقلاب در حوزه وقف ایجاد شفافیت مالی به نحوی که دستگاه‌های نظارتی شفافیت ما را تحسین می‌کنند بوده چرا که گزارش‌های مالی ما لحظه به لحظه بوده و این شفافیت به دلیل سلامت کاری است که ایجاد شده و در اختیار اصحاب وقف صورت گرفته است.

احمدزاده به صدور ۱۷ هزار و ۵۰سند برای املاک وقفی خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در حوزه ثبتی با مشکلات زیادی رو به رو بودیم چرا که باید موقوفات را به جریان اصلی خود که در زمان پهلوی فروخته شده بود باز می‌گرداندیم و علاوه برموفقیت در این امر توانستیم۴۷۶۷سند مالکیت برای املاک در زمان پهلوی را به این تعداد برسانیم.

وی تصریح کرد: ۳۰۴ بقعه متبرکه در خراسان رضوی داریم که یا امامزاده اند یا شخصیتی جهادی و تاثیر گذار در زمان خود بوده اند یا مانند قدمگاه نیشابوراند، اما نگاه ما به بقاع در حال حاضر به عنوان پایگاه فرهنگی و عبادتی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان سخنان خود در خصوص فعالیت‌های تولیدی و ایجاد اشتغال اوقاف خراسان رضوی گفت: ۵ نیروگاه خورشیدی را با توان ۲۲۰ کیلووات فعال کرده ایم و در زمینه‌های دامپروری به توان تولیدی هزار تن شیر با کیفیت و توزیع آن در خراسان رضوی رسیده ایم.

انتها پیام // ف.ک


نیروگاه خورشیدی را با توان ۲۲۰ کیلووات فعال کرده ایم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.