سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت دهه مبارک فجر؛

افتتاح ۶ طرح زیست محیطی در شیراز

۶ طرح زیست محیطی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال در شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح‌الله خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: برای نخستین بار است که با استفاده از توان بخش خصوصی، پروژه‌های زیست محیطی در این شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی از این طرح ها، کارخانه بازیافت پلاستیک (PET) است که بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای آن صرف شده و هدف از راه اندازی آن بازیافت بطری‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده است.

خوشبخت ادامه داد: ظرفیت تولید روزانه این کارخانه ۱۲ هزار کیلوگرم است و مواد تولیدی بازیافتی آن در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار داشت: پروژه عایق‌بندی سلول دفن مهندسی و بهداشتی پسماند با بیش از ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار، فازم چهارم محوطه سازی بیوکمپوست با افزون بر ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار نیز از جمله این طرح هاست.

خوشبخت بیان کرد: فاز چهارم حصارکشی سایت دفن برمشور با ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال هزینه و همچنین احداث دیوار بتنی و حوضچه شیرابه کارخانه تفکیک زباله با هفت میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در زمره این پروژه‌ها به شمار می‌آید.

او گفت: احداث ساختمان آتش نشانی و تاسیسات فردی در سایت دفن زباله شیراز در منطقه برمشور نیز یکی دیگر از این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

خوشبخت اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه، افزایش سرعت عمل اطفای آتش‌سوزی‌های احتمالی در محل دفن پسماند، کاهش خسارت‌های مربوطه و همچنین افزایش سطح رفاهی و بهداشت عمومی کارکنان فعال در این حوزه است.

وی تصریح کرد: این پروژه که با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید شامل، یک ساختمان آتش‌نشانی و پارکینگ برای ۲ دستگاه کامیون آتش‌نشانی، ۲ منبع هوایی ۱۰ هزار لیتری آب، پارکینگ، حمام و سرویس بهداشتی برای کارکنان فعال در کارخانه تفکیک زباله و همچنین یک ساختمان نگهبانی است.

سایت دفن زباله شیراز در منطقه برمشور در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد.
انتهای پیام/م

افتتاح ۵ پروژه زیست‌محیطی و یک ایستگاه آتش‌نشانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.