سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای اروپا: حامیان «برکسیت بدون برنامه» جایگاه ویژه‌ای در جهنم دارند

رئیس شورای اروپا به بی‌برنامگی انگلیسی‌ها در خصوص نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا واکنش شدید نشان داد و اعلام کرد گفتگوهای جدید درباره برکسیت انجام نخواهد شد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا ضمن دفاع از اتحادیه اروپا، هواداران برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را به باد انتقاد گرفت.

دونالد توسک روز چهارشنبه در گفتگوی مطبوعاتی مشترک با  لیو وردکار، نخست‌وزیر ایرلند گفت: «اتحادیه اروپا نخستین و مهمترین پروژه صلح است».

رئیس شورای اروپا با انتقاد شدید از مقامات انگلیسی و اروپایی که در حال پیگیری «برکسیت بدون طرح» هستند افزود: «همیشه به آن جایگاه ویژه در جهنم برای کسانی می‌اندیشم که بحث برکسیت را مطرح و پشتیبانی کردند، بدون آنکه حتی طرحی برای نحوه انجام امن آن داشته باشند».

وی همچنین تأکید کرد ۲۷ کشور اتحادیه اروپا پیشنهاد جدیدی ارائه نمی‌دهد و بر اساس تصمیم ماه دسامبر شورای اتحادیه گفتگو‌های جدیدی درباره توافق خروج انگلیس انجام نخواهد شد.

پارلمان انگلیس سرانجام در ۲۵ دی ماه طرح ترزا می، نخست وزیر این کشور برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا را با ۴۳۲ رأی مخالف در برابر ۲۰۲ رأی موافق رد کرد.  این طرح میان دولت انگلیس و اتحادیه اروپا مورد توافق قرار گرفته بود، اما اجرایی شدن آن به تصویب پارلمان انگلیس نیاز داشت.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ برگزار شد و به دنبال آن بسیاری از کارشناسان از آینده اقتصادی و تجاری این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.