سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو مطرح کرد؛

استمرار صادرات برق به عراق/توسعه بازار انرژی با همکاری کشور‌های همسایه

اردکانیان گفت: صادرات برق به عراق ادامه خواهد داشت و حضور وزیر نیرو عراق برای پیگیری امور مربوط به صادرات برق به عراق است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم استقبال از وزیر نیرو عراق اظهار کرد: با توجه به فرصت کم برای هماهنگی، از لویی خطیب وزیر برق عراق برای پذیرفتن دعوت ما تشکر می‌کنم و امیدوارم طی این سفر مذاکرات و توافقاتی که در سفر ماه گذشته داشته ایم،منجر به امضای توافق نامه شود.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت سفر وزیر نیرو عراق به ایران بیان کرد: اهیمت این سفر فراتر از تامین برق مورد نیاز است و با توجه به نقش دو کشور می‌تواند به توسعه منطقه کمک کند.


بیشتر بخوانید: افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف، اهرمی مناسب برای رعایت الگوی مصرف


وی ادامه داد: ایران همکاری خود را با دولت و مردم عراق در زمینه انرژی توسعه خواهد داد و سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها کشور در غالب بخش خصوصی برای توسعه صنعت برق، افزایش ظرفیت تولید برق و کاهش تلفات شبکه توزیع در عراق به کار خواهیم بست.

اردکانیان با اشاره به بازار انرژی در خاورمیانه گفت: برای توسعه بازار انرژی در منطقه به دنبال همکاری با عراق و سایر کشور‌های همسایه هستیم.

به گفته وی؛ صادرات برق به عراق ادامه خواهد داشت و حضور وزیر نیرو برای پیگیری امور مربوط به صادرات برق به عراق است.

لویی خطیب وزیر عراق نیرو با اشاره به سفر به عراق بیان کرد: از اردکانیان وزیر نیرو ایران برای دعوت ما برای سفر به ایران تشکر می‌کنم و هدف از این سفر تقویت برق و نیرو عراق با کمک ایران است و امیدواریم تفاهم نامه‌های در این زمینه به امضا برسد.

نشست دو روزه هیئت عراقی به میزبانی وزارت نیرو برگزار خواهد شد

لوی خطیب وزیر برق عراق و هیئت همراهش ظهر امروز (چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه)، با استقبال اردکانیان، همتای ایرانی خود وارد فرودگاه امام خمینی(ره) تهران شد.

این هیئت عراقی در سفر دو روزه خود به تهران در خصوص توسعه همکاری‌ها و استفاده از توانمندی شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت برق کشور عراق با مسئولان کشورمان گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد کرد.

بازدید از دیسپاچینگ ملی ایران، مجموعه کارخانه‌های گروه مپنا، تأسیسات برق شهر مشهد و پژوهشگاه نیروی ایران از جمله‌های برنامه‌های این هیئت خواهد بود.

همچنین روز جمعه سند همکاری دو کشور ایران و عراق در زمینه برق و صنعت نیروگاهی به امضای وزیران نیرو و انرژی دو کشور خواهد رسید.

انتهای پیام/

 امضای سند همکاری دو کشور ایران و عراق در زمینه برق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.