سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المیادین: از زمان پیروزی انقلاب ایران، دمشق هیچگاه از تهران فاصله نگرفته است

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد روابط تهران و دمشق بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیک شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد از زمان پیروزی انقلاب ایران، دمشق هیچگاه از تهران فاصله نگرفته است و شاید امروز به آن نزدیک‌تر از هر زمان دیگری باشد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، به اسرائیل هشدار داد با پاسخ قاطع روبه‌رو خواهد شد. بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل پیش از این، از بمباران تل آویو در صورت ادامه تجاوز‌های اسرائیل خبر داده بود. همسویی سخنان و تهدیدات بیانگر هماهنگی بین دو کشور در دقیق‌ترین مسائل جزئی است. دو کشور همکاری خود را در همه زمینه‌ها تقویت می‌کنند.

صدر حسینی، تحلیلگر مسائل سیاسی به المیادین گفت: ”جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال گذشته به ارتش سوریه برای بیرون راندن تروریست‌ها کمک کرد. به اعتقاد من، در حال شکل‌گیری ائتلافی علیه تروریسم در منطقه هستیم که ایران، عراق و سوریه پایه‌های آن را تشکیل می‌دهند“.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر همکاری دوجانبه، یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه در صدر موضع گیری‌های ایران قرار دارد و روند دستیابی به راه حل سیاسی، همانطور که ”کشور‌های ضامن“ می‌خواهند و روسای جمهور آن‌ها چند روز دیگر در سوچی تشکیل جلسه خواهند داد، ادامه دارد. ادلب، شرق فرات و کمیته قانون اساسی در صدر دستور کار اجلاس سوچی قرار دارد.

خبرنگار المیادین خاطر نشان کرد: بنابراین همزمانی سفر ولید المعلم با گییر پترسون (نماینده سازمان ملل در امور سوریه) به تهران، مسئله عجیبی نیست. این سفر همزمان، ممکن است بعضی از در‌های بسته را باز کند یا باعث تغییر بعضی موضع‌گیری یا ملاحظاتی شود که استفان دی میستورا فرستاده سابق سازمان ملل، آن‌ها را بیان کرده بود. تردیدی نیست اجلاس سوچی به مقدمه‌چینی و دستیابی به تفاهم‌هایی درباره مسائلی نیاز دارد که روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه درباره آن‌ها توافق خواهند کرد. سفر همزمان المعلم و پترسون شاید در این چارچوب قابل تحلیل باشد.

انتهای پیام/

گزارش المیادین درباره تعمیق روابط ایران و سوریه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.