سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش آژانس تحقیقات دفاعی سوئد درباره قدرت نظامی بالای روسیه

آژانس تحقیقات دفاعی سوئد در گزارشی به قدرت نظامی روسیه و توانایی بالای این کشور برای شرکت در جنگ‌های بزرگ و فرسایشی پرداخت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس تحقیقات دفاعی سوئد در گزارش اخیر خود درباره قدرت نظامی روسیه، به توانایی بالای این کشور برای شرکت در جنگ‌های بزرگ مقیاس و فرسایشی پرداخت.

در بخشی از این گزارش با عنوان «آموزش برای جنگ: تمرینات نظامی استراتژیک روسیه ۲۰۰۹ - ۲۰۱۷» که با همکاری وزارت دفاع سوئد منتشر شده است، ضمن ارزیابی اهداف نظامی روسیه به بررسی قدرت نیرو‌های روس طی سال‌های اخیر اشاره شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: روسیه پیشتر توجه خود را بر کنترل و مقابله در درگیری‌هایی با مقیاس کوچک متمرکز کرده بود، اما در حال حاضر، تمرکز خود را بر تمرینات نظامی استراتژیک افزایش داده است. آن‌ها به منظور سنجش توانایی دفاعی خود سالانه مانور نظامی همه جانبه برگزار می‌کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: میزان تمرینات نظامی روسیه از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ به طور چشمگیری افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۸، حدود ۳۰۰ هزار نظامی در رزمایش نظامی وستوک ۲۰۱۸ در بخش‌های شرقی روسیه شرکت کردند. اگرچه مغولستان و چین نیز در این رزمایش حضور داشتند، بررسی‌های آژانس تحقیقات دفاعی سوئد نشان می‌دهد اساس این اقدام سیاسی بوده و از نظر نظامی اهمیت چندانی برای روسیه نداشته است.

یوهان نوربرگ، مدیر ارشد این تحقیقات در مصاحبه با تلویزیون ملی سوئد گفت: روسیه خود را برای جنگ‌های احتمالی در منطقه و دفاع در برابر حملات احتمالی چین و ناتو آماده می‌کند. این جنگ‌ها ممکن است طولانی مدت و فرسایشی باشند. نیرو‌های مسلح روسیه به شدت آمادگی جنگی خود را افزایش داده اند و این توانایی را دارند که به سرعت از فعالیت‌های روزمره خود به وضع جنگی تغییر حالت دهند. مهم این است که شما مغز نظامی و سیستم عصبی [استراتژی و تسلیحات] را آموزش می‌دهید چراکه عضله [سرباز] در هر حال، وجود دارد.

از سال ۲۰۱۳، روسیه بررسی‌های سیستماتیک گسترده‌ای را برای افزایش آمادگی نظامی خود انجام داده است.

طی سال‌های اخیر، تنش‌های میان سوئد و روسیه به خصوص پس از الحاق کریمه به روسیه تا حدودی افزایش پیدا کرده است. سوئد همچنین بار‌ها روسیه را به سرمایه گذاری در سلاح‌های هسته‌ای متهم کرده است.

انتهای پیام/

اذعان سوئد به قدرت نظامی بالای روسیه

برچسب ها: روسیه ، قدرت نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.