سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر

مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان تنگستان به عنوان نخستین شهرستان استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای مقابله با ملخ صحرایی صد هکتار از مزارع شهرستان تنگستان سم پاشی شد و تا هر زمان که کارگروه ملی مبارزه با ملخ اعلام کند، سم پاشی ادامه می‌یابد.

محمدتقی منوچهری افزود: این مبارزه به صورت زمینی و لکه‌ای و کانون کوبی لکه‌ای است، اما در صورت نیاز مبارزه فراگیر هم انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امکانات لازم برای مقابله با ملخ در استان بوشهر وجود دارد، ادامه داد: هواپیمای سم پاش در استان مستقر شده و هزار و ۸۰۰ کیلوگرم سم مورد نیاز هم تهیه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد:، چون کشور‌های همسایه به خوبی با ملخ‌ها مبارزه نکردند، این آفت وارد کشور ما شد و در دو سه هفته اخیر در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر گناوه، دیلم، عسلویه، دیر، دشتی و تنگستان، دیده شد.

منوچهری تصریح کرد: پس از مشاهده ملخ صحرایی در استان، گروه‌های ردیاب تشکیل شدند و استانداری هم، امکانات و منابع لازم را برای مبارزه با این آفت اختصاص داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، به طرح‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: به این مناسبت ۷۰ طرح با ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آن‌ها ۷۹۵ شغل مستقیم و هزار و ۸۰ شغل غیر مستقیم ایجاد شد.

انتهای پیام/ک

امکانات کافی برای مبارزه با ملخ صحرایی در بوشهر وجود دارد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.