سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

طرح چهره به چهره راهکاری برای جذب جوانان به فعالیت‌های دینی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: طرح چهره به چهره یکی از راهکار‌های موفق جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و فعالیت‌های دینی است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلال قلعه شاخانی در دیدار مربیان طرح چهره به چهره با نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، گفت: مربیان این طرح در راستای ترویج مبانی اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی و برابر با دغدغه‌های ارزشمند معنوی با همتی والا در جهت جذب نسل جوان به مساجد تلاش می‌کنند.

وی افزود: طرح چهره به چهره از سال ٨٠ و به پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی شکل گرفت و اجرای آن در کردستان از سال ٨٦ آغاز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به تاثیرگذاری این طرح در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، ادامه داد: طرح چهره به چهره یکی از راهکار‌های موفق جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و فعالیت‌های دینی است و امیدواریم تاثیرات این طرح را نیز بیشتر شاهد باشیم.

قلعه شاخانی بر اولویت بندی‌های تربیتی تاکید کرد و یادآور شد: مخاطب شناسی باید در این طرح به صورت ویژه مورد توجه باشد و مربیان آموزش‌های خود را در وحله اول بر روی کسانی متمرکز کنند که تمایلی به مسجد ندارند و نیاز به محبت و آموزش بیشتری دارند.

وی بیان ساده و روان مربیان، درک مقتضیات و شرایط جامعه امروز، پرداختن به کار‌های محتوایی، تهیه خوراک مورد نیاز مربیان از منابع مختلف و برابر با اولویت بندی آموزشی، بیان مبانی اسلام و احکام اسلامی را از اولویت‌های برشمرد که باید مورد توجه مربیان باشد و در آموزش‌های طرح چهره به چهره مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین بیان کرد: آموزش اقامه نماز، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، پاسخ به سوالات و شبهات نسل جوان و نوجوان، آموزش معایب و مزایا فضای مجازی، توجه به آرمان‌های انقلاب و زمان شناسی از دیگر مواردی است که باید در آموزش‌های مربیان طرح چهره به چهره به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/م

جذب جوانان و نوجوانان به مساجد از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.