وی ادامه داد: محدودیت و ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا از جمله سیاستهایی بوده که بخش عمدهای از حجم عملیات را کاهش داده است، زیرا که در گذشته این حجم از واردات کالا بخش عمدهای از عملیات را شامل میشد.
بیشتر بخوانید: تنها توسعه بندر چابهار به کشور هند واگذار شده است/ حق مالکیت هیچ بندری واگذار نمی شود
حسنزاده با بیان اینکه تحریمها شرایط عملیات را دشوارتر کرده است، گفت: هزینههای تمام شده حمل و جابهجایی کالا افزایش یافته است، بنابراین از دیگر دلایل کاهش حجم عملیات در بنادر افزایش هزینههای تمام شده است.
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد ما در جنوب کشور راهاندازی فاز دوم بندر شهید رجایی است، گفت: ساخت فاز دوم این بندر در حال انجام است و در دوران پسابرجام تمام تجهیزات بندری برای مونتاژ و عملیاتی شدن این بندر وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه فاز اول بندر شهید رجایی سال گذشته با حضور رئیس جمهور و وزرا به بهرهبرداری رسید، افزود: با بهره برداری از این فاز میزان ظرفیت و تخلیه و بارگیری این بندر از دو و نیم میلیون تن به ۸ ونیم میلیون تن افزایش یافته و رشد بهره وری در این بندر به ۶۰ درصد رسید.
حسن زاده با بیان اینکه در حوزه جابهجایی کالاهای نفتی، کانتینر و کالاهای عمومی، بندر چابهار رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در بندر چابهار اپراتور هندی بخشی از فاز اول را تحویل گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام میدهند.
وی با بیان اینکه از ۳۵ کشور برای شرکت در مراسم روز چابهار (۷ اسفند ماه) دعوت شده است، گفت: در این روز سعی خواهیم کرد که تمام ظرفیتهای این بندر و نقش اساسی آن در ترانزیت بین المللی را به نمایش بگذاریم.
انتهای پیام/