سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۶۷ هزار جلد سند مالکیت روستایی در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: ۶۷ هزار جلد سند مالکیت در روستا‌های استان صادر و تحویل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، قدرت حاجی پور مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: اسناد مالکیت روستائیان با کمترین هزینه صادر و تحویل می‌شود.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین محور‌های ارائه خدمات به روستاییان صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک است که این مهم پیش از انقلاب وجود نداشته و پس از انقلاب و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محقق شده است.
وی اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت می‌تواند وثیقه بسیار مناسبی برای دریافت اعتبارات و همچنین ضمانت نامه‌های معتبری برای افراد باشد و ادارات ثبت اسناد و املاک برای احقاق حقوق مردم و کاهش شکاف بین جوامع شهری و روستایی توانست با همکاری بنیاد مسکن فاصله را کاهش و با تثبیت مالکیت کیفیت زندگی در روستا‌ها را بهبود بخشد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از پنج هزار جلد سند مالکیت برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.
وی گفت: اکنون بیش از ۹۷ درصد از خدمات ارائه شده به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که زمینه تسریع، تسهیل و شفاف سازی در ارائه خدمات ثبتی باکیفیت مطلوب فراهم شده است.
حاجی پور خاطرنشان کرد: صدور سند مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر و به دلیل بالابودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعین ثبتی اجرا شده است.
وی افزود: کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می‌کن و از مشخصات این سند، غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: از ابتدای اجرای صدور اسناد مالکیت کاداستری از سال ۸۹ تاکنون بیش از ۱۹۸ هزار جلد سند مالکیت صادر و تحویل مالکان شده است.
انتهای پیام/ط


ارائه خدمات الکترونیکی برای صدور سند مالکیت

برچسب ها: بنیاد مسکن ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.