وی افزود: رانندگی و ترافیک شهری مشخصه فرهنگ یک شهر است با نگاهی ویژه به ترافیک و استفاده از علم کشورهای پیشرفته در کاهش ترافیک شهری بکوشیم.
سرهنگ پورشمس با اشاره به اینکه شهر یزد در گذشته به شهر دوچرخهها معروف بوده است، افزود: اما در حال حاضر با تغییر فرهنگ و نگرش مردم باید شهر موتورسواران نامید که بار ترافیکی سنگینی برای شهر ایجاد کرده اند. اما میتوان با کمک شهرداری، نهادها و ارگانهای ذیربط، فرهنگ ورزش را نهادینه و دوچرخه سواری را احیا کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد ، سد معبر مغازهها و اشغال نمودن پیاده روها را در ترافیک شهری دخیل نموده و خواستار آموزش ترافیک در کاهش این مشکل در سطح شهر شد.
وی با بیان اینکه اخلاق پایه اصلی قانون است، اظهار داشت: اگر با اخلاق قانون اجرا و نهادینه شود محکمتر و پا برجاتر از خود قانون است و با وجود پارک ترافیکی در شهرستان اردکان دانش آموزان را باید از ابتدا با قوانین و مقررات راهنمایی آشنا کنیم.
نداشتن گواهینامه رانندگی برای دانش آموزان، آموزش کلاه ایمنی، فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی در بین مسئولان و کارمندان اداره جات، استفاده از کمربند ایمنی و نصب سرعت گیرهای استاندارد، تابلو و خط کشیهای چشمک زن، ، موضوعاتی بود که سرهنگ پورشمس به آن اشاره کرد.
هادی مقیمی فرماندار اردکان نیر در این نشست گفت: موتور سواران بدون چراغ یکی از مشکلات اصلی شهر اردکان است که باید قوانین در مورد آنها اعمال و اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش رانندگی در اردکان کارهای موثر صورت گرفته است، افزود: حتی زمانی که دانش آموزان از مدرسه تعطیل میشود با همکاری ماموران راهنمایی و رانندگی نظم برقرار است و دانش آموزان خود را ملزم میداند تا قوانین را رعایت کنند.
مقیمی با بیان اینکه نیمی از جمعیت شهرستان را راکبان موتورسوار تشکیل میدهند، افزود: ۵۰ هزار موتور سوار در اردکان وجود دارد که این آمار بسیار بالایی است، ولی در قبال آن تعداد ماموران راهنمایی و رانندگی محدود است که باید با آموزشهای فراگیر قوانین را برای آنها جا انداخت.
انتهای پیام/ی