سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالش هزینه ویدیو چک در والیبال

دبیر کمیته داوران فدراسیون والیبال گفت: به دلیل نداشتن ویدئو چک در مسابقات لیگ والیبال با مشکلاتی مواجه هستیم.

فرهاد شاهمیری دبیر کمیته داوران فدراسیون والیبال در خصوص داوران خط مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال به خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما به دلیل نداشتن ویدئو چک در مسابقات لیگ والیبالمان با مشکلاتی مواجه هستیم و به همین دلیل داوران خط ما باید بسیار دقیق در مسابقات عمل کنند و کمتر اشتباهی از آنان به خصوص در مرحله پلی اف صورت گیرد.

شاهمیری در خصوص داوران خط مرحله پلی آف گفت: کمیته داوران فدراسیون والیبال تصمیم گرفته یک روز پنجشنبه قبل از شروع پلی آف کلاس تئوری و عملی برای داوران خطی که در بازی‌های پلی آف حضور دارند بگذارد و چون داوران خط مسابقات لیگ از همان ۶-۷ استانی هستند که تیم هایشان در پلی آف حضور دارند. این داروران بومی اند و برای هر چه کم اشتباه شدن این دیدار‌ها نیازمند برگزاری این کلاس هستیم هر چند که امیدوار بودیم برای مرحله پلی آف ویدیو چک داشته باشیم.

شاهمیری در خصوص نبود ویدیو چک در لیگ برتر گفت: هر باشگاهی که در لیگ برتر والیبال تیم دارد، چون منبع درآمدی دارد و یک کار اقتصادی انجام می‌دهد باید با درآمد به دست آمده سالن مسابقه اش را تجهیز کند و مسئله ویدیو چک مربوط به باشگاه‌ها می‌شود که بیایند و مبلغی را برای مجهز شدن به این سیستم داوری خرج کنند.

شاهمیری در خصوص قوانین لیگ‌های مختلف دنیا گفت: در لیگ کشوری‌های دیگری که مانند ایران سطح لیگشان پیشرفت کرده است موضوع ویدئو چک کاملا توسط باشگاه‌ها حل شده و حتی در لیگ ایتالیا سالن‌های ورزشی آن قدر به سیستم ویدئو چک تجهیز هستند که حتی از داور خط هم استفاده نمی‌کنند.

شاهمیری در صحبت هایش افزود: موضوع ویدئو چک ربطی به فدراسیون ندارد و کاملا به باشگاه‌ها مربوط می‌شود که باشگاه‌ها هم بعضا گردن هیات‌ها می‌اندازند. هر چند فدراسیون یک سیستم ویدئو چک دارد، ولی آن هم برای بازی‌های بین المللی هست نه بازی‌های لیگ. به ما گفته شده که برای مسابقات آخر در آزادی از سیستم ویدئو چک استفاده می‌کنند.

شاهمیری در خصوص داوری‌های امسال گفت: در چهار بازی مشکل داوری وجود داشت، ولی انصافا بقیه بازی‌ها از قضاوت خوبی برخوردار بود. کمیته داروان فدراسیون هم تصمیم دارد در سال آینده کلاسی را با هدف آشنایی بیشتر مربیان و بازیکنان لیگ برتر در خصوص قوانین داوری برگزار کند تا هم فرهنگ سازی در لیگ ما صورت گیرد و هم اعتراض‌ها به داوری کم شود.

شاهمیری در پایان ابراز امیدواری کرد که لیگ امسال به سلامت و خوشی به پایان برسد.

انتهای پیام/

اظهارات شاهمیری درباره نبود سیستم ویدئو پک در لیگ برتر والیبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.