سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش ۶ فروند هواپیمای سمپاش برای مقابله با ملخ‌های صحرایی

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: برای مقابله با آفت ملخ صحرایی و جلوگیری از رشد آن‌ها ۶ هواپیمای سمپاش در استان‌های درگیر به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا درگاهی در نشست بررسی وضعیت کانون ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر، افزود: اکنون استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس درگیر مبارزه با این ملخ‌ها هستند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان‌های درگیر مستقر شده اند، افزود:آفت کش‌های مورد نیاز برای مقابله با آفت این جانداران در این استان‌ها توزیع شده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: با توجه به گسترش ملخ‌های صحرایی در استان هرمزگان عملیات سم‌پاشی هوایی علیه این ملخ‌ها آغاز شده است.

درگاهی یادآور شد: ملخ‌های صحرایی هرگونه سبزینه‌های گیاهی را در مسیر حرکتشان نابود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان رشد ملخ‌های صحرایی به شدت کوتاه است، افزود: از هر تخم این جاندار هزار ملخ دیگر تولید می‌شود که باید کانون‌های تخم ریزی و تولیدشان نابود شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، گفت: هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مرتبط وجود دارد و امیدواریم بتوانیم از خسارت سنگین به کشاورزان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ک

پایگاه‌های مقابله با ملخ‌های صحرایی تشکیل شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.