سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد؛

تلاش پنتاگون برای جلوگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا!

پنتاگون اقداماتی را به منظور بررسی و کاهش تلفات غیرنظامیان در عملیات مبارزه با تروریسم خود در سراسر جهان آغاز کرده است!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اقدامات مهمی را به منظور بررسی و کاهش میزان تلفات غیرنظامیان در عملیات مبارزه با تروریسم این کشور در سراسر جهان در پیش گرفته است (!). پنتاگون این اقدامات را در واکنش به انتقادات صورت گرفته از ناکامی وزارت دفاع آمریکا در جلوگیری از مرگ انسان‌های بی‌گناه در عملیات نظامی این کشور انجام می‌دهد.

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داد این اقدامات که در نوع خود برای اولین بار است که از سوی پنتاگون انجام می‌شود، به دنبال پاسخ به این مسئله است که چرا شمار تلفات نظامی آمریکا با گزارش منابع خارجی در این باره، که رقم بسیار بالاتری از تلفات را نشان می‌دهد، فرق دارد.

وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد از زمان آغاز عملیات نظامی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در سال ۲۰۱۴،  حدود هزار و ۱۹۰ غیرنظامی در حملات هوایی نیرو‌های این کشور کشته شدند. این در حالی است که شرکت ایروارز، واقع در انگلیس که میزان تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی علیه داعش را ارزیابی می‌کند، اعلام کرد دستکم ۷ هزار و ۴۷۸ غیرنظامی در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

تحقیقات جدید پنتاگون اطلاعات دقیق‌تری در خصوص افراد بی‌گناهی که در جنگ آمریکا علیه تروریسم کشته شدند، را فراهم  و استراتژی‌های مربوط به چگونگی جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان در عملیات‌های آینده این کشور را ترسیم خواهد کرد.

ائتلاف به سرکردگی آمریکا متشکل از بیش از ۷۰ کشور از سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش عملیات نظامی خود در سوریه و عراق را آغاز کرد. اقدامات ائتلاف آمریکا در سوریه از سوی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و نیز شورای امنیت سازمان ملل مورد تائید نیست. در ماه دسامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به زودی نیرو‌های نظامی این کشور از سوریه خارج خواهند شد هرچند ترامپ از اعلام زمان دقیق خروج نظامیان آمریکایی خودداری کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.