سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهید محمدرضا فرخی اسلاملو

گوشه‌ای از زندگی نامه زندگی نامه شهید محمدرضا فرخی اسلاملو یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمدرضا فرخی اسلاملو یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید محمدرضا فرخی اسلاملو به سال۱۳۲۵ در شهرستان ارومیه در خانواده‌ای بسیار متدین و مذهبی چشم به جهان گشود و تا کلاس اول دبیرستان تحصیل نمود.

شهید فردی با تقوا و مؤمن نسبت به نماز و روزه بسیار پایبند بود. در اوایل انقلاب به خاطر همین اعتقاداتش از طرف ارتش هدیه گرفت و در سال۱۳۵۷ ازدواج کرد که ثمره ازدواجش یک فرزند پسر می‌باشد.

شهید علاقه شدیدی به مراسم عاشورای حسینی داشت و در ایام عاشورا سوگواری می‌کرد. علاقة شدید او به وطن باعث شد که در ارتش خدمت کند.

زمانی که در منطقه بود و از عملیات موفقیت آمیز بر می‌گشت، در داخل شهر مهاباد به همراه تانک‌ها و سرباز‌هایی که در داخل مینی بوس بودن یک نفر زن کُرد نارنجکی را به داخل ماشین پرتاب می‌کند و بلافاصله یکی از سرباز‌ها نارنجک را برداشته و از مینی بوس خارج می‌کند. نارنجک منفجر شده و سرباز در بغل ایشان به شهادت می‌رسد.

شهید دوباره به مهاباد اعزام شد که در دومین بار، در منطقه عملیاتی در تاریخ۱۳۵۹/۱۱/۱۶ در حال انجام وظیفه بر اثر اصابت گلوله به ناحیه صورت و پرتاب شدن در آب به همراه۷ تن دیگر از همرزمانش به دست حزب منحله به درجه رفیع شهادت نائل گشت.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محمدرضا فرخی اسلاملو

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.