سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای ۳ هزار نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال سمیرمی غربالگری تنبلی چشم انجام شده است

رئیس بهزیستی شهرستان سمیرم گفت:برای ۳ هزار نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال سمیرمی غربالگری تنبلی چشم انجام شده است که ۱۰۰ نفر از آنان تشخیص و پیشگیری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا سادات داودی رئیس بهزیستی شهرستان سمیرم افزود‌: طرح پیشگیری از تنبلی چشم حدود ۲۰ سال است که در کشور برای کودکان ۳ تا ۵ سال اجرا می‌شود و یک مرحله غربالگری هم در زمان ورود به مدرسه داریم که باعث شده تا حد زیادی از مشکلات چشمی به موقع شناسایی شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان سمیرم اظهار کرد: بهزیستی برای اطلاع‌رسانی به موقع به خانواده‌ها اقدام اطلاع رسانی در سطح شهر و آگاه‌سازی خانواده‌ها نموده است.

وی اضافه کرد: برای ۳ هزار نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال سمیرمی غربالگری تنبلی چشم انجام شده است که ۱۰۰ نفر از آنان تشخیص و پیشگیری شده‌اند، لازم است ما غربالگری چشم را یک بار در ابتدای تولد، یکبار در ۳ تا ۵ سالگی و یکبار هم هنگام ورود به مدرسه انجام دهیم تا با تشخیص زود هنگام مشکلات چشمی از عوارض آتی آن بکاهیم.

وی با تأکید بر اهمیت دادن خانواده‌ها به غربالگری چشم در کودکانشان در سنین ۳ تا ۶ سالگی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع تنبلی چشم و درمان آسان‌تر در این سنین خانواده‌ها باید نسبت به غربالگری چشم فرزندانشان اهمیت دهند.

داودی خاطرنشان کرد‌: تعداد یک هزار نفر از کودکان هنوز مراجعه نکرده‌اند که تا پایان بهمن ماه فرصت دارند به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

 
انتهای پیام/م
 

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم درسمیرم

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.