سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هرگونه تغییر کاربری باغات در محدوده شهری بم برخورد می‌شود

رییس دادگستری شهرستان بم گفت: افرادی سود جو و فرصت طلب در شهرستان بم اقدام به تخریب و خشکاندن باغات و قطع درختان برای تغییر کاربری می‌کنند ، دستگاه قضائی با آن‌ها طبق مقررات برخورد جدی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عارف کیا رییس دادگستری شهرستان بم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی با بیان این مطلب که باغ‌های بم در سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است، گفت: طبق ماده ۶۸۵ قانون مجازات اسلامی تعزیرات هر کسی که یک اصله درخت نخل را به هر ترتیب و یا با هر وسیله‌ای بدون مجوز قانونی قطع کند از سه ماه تا شش ماه مجازات حبس یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات حبس و جزای نقدی را دارد.

وی به زلزله‌ای که دی ماه سال ۸۲ در بم رخ داد اشاره کرد و افزود: هرچند زلزله ساختمان‌های شهر را ویران کرد، ولی نخل‌ها همچنان استوار و پا بر جا ماندند و در کنار نخل‌ها زندگی رونق گرفته و ساختمان‌ها مستحکم گردید، ولی تغییر کاربری باغات و قطع نخیلات پس لرزه‌هایی است که اگر به زلزله بینجامد جبران ناپذیر است.

وی با بیان این مطلب افزود: اگر مسئولین مربوطه در این زمینه سهل انگاری کنند بزرگترین ستم را در حق باغ‌های شهر بم روا داشته اند و مردم نیز باید همکاری نمایند.

این مقام قضایی یادآور شد: یکی از شاخص‌های مهم و منحصر به فرد این شهرستان باغ شهر بودن و نخلستان‌های زیبا است و ارزش درخت نخل و خرما در کلام ائمه اطهار زیاد دیده می‌شود و در قرآن کریم نام خرما در آیات متعددی آمده است.

وی با اشاره به اینکه این جلسه با هدف جلوگیری از تغییر کاربری باغات در محدوده شهری و اقدامات لازم جهت پیشگیری از آن برگزار گردید، گفت: مسئولین باید مکانی مناسب، زمین تهیه و جهت ساخت مسکن در اختیار افراد فاقد مسکن قرار دهند.
انتهای پیام/ی

هرچند زلزله ساختمان‌های شهر بم را ویران کرد، ولی نخل‌ها همچنان استواراند

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.