سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جمهور:

عملکرد مسئولان باید در یک ویترین شفاف در مقابل مردم باشد

نوبخت گفت: مسئولان هر ۶ ماه یک بار در حضور مقام معظم رهبری پاسخگوی عملکرد خود در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در مراسم آیین رونمایی از اسناد توسعه استان تهران اظهار کرد: برای استفاده از هریک از ظرفیت‌های استان و کشور باید سند و برنامه داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور افزود: اسنادی مانند سند آمایش و سایر اسناد، ما را از وضع موجود به وضع مطلوب می‌رساند.

وی با بیان اینکه اقدامات مسئولین استان در تهیه و تدوین این اسناد شایسته تقدیر است، تاکید کرد: باید برنامه‌هایی را در راستای عدالت اجتماعی را دنبال کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: توجه به عدالت باید در کنار اهتمام به تولید و توزیع عادلانه ثروت به صورت توامان صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سند مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان تهران، یکی از اسناد مهم و قابل توجه مسئولان است، تاکید کرد: تهران یک رونما و واقعیت مستور دارد که باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی در لایه‌های پنهان آن حساس باشیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی یک واقعیت تلخ در همه کشور‌ها است، اما نباید خود را از جهانی بودن این پدیده قانع کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: انقلاب ما به عنوان یک خط در مقابل کاپیتالیسم و کمونیسم شکل گرفت و نباید شاهد حتی یک مورد آسیب اجتماعی در کشور باشیم.

وی افزود: وضعیت فاصله درآمدی دهک‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون از ۱۹ برابر به ۱۲ برابر کاهش یافته است.

نوبخت تصریح کرد: مسئولان هر ۶ماه یک بار در حضور مقام معظم رهبری پاسخگوی اقدامات و عملکرد خود در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه عملکرد مسئولان باید در یک ویترین شفاف در مقابل مردم باشد، اظهار کرد: از نقد‌هایی که به بودجه شده بسیار خوشحالیم چرا که این نقد‌ها نشانگر شفافیت در بودجه و دغدغه‌مندی عمومی نسبت به جزئیات آن است.

وی افزود: استان تهران در حوزه اسناد توسعه‌ای می‌تواند الگو و سرمشق سایر استان‌ها در کشور باشد.

نوبخت گفت: سند توسعه استان تهران با بهره مندی از ظرفیت‌های استان وضع موجود را به وضعیت مطلوب می‌رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: استانداری ، بودجه 98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.