وی افزود: محدوده حلقه دوم طرح ترافیک که برای کنترل آلودگی هوای شهر تهران بر اساس پلاکهای زوج و فرد خودروها طراحی و اجرا شده بود پس از گذشت ۱۳ سال دیگر کارایی لازم را نداشت.
بصیرت خاطرنشان کرد: در مطالعه طرح جدید از تجربیات بین المللی از جمله کشورهایی یونان، چین، کلمبیا، سوئد، انگلیس و چند کشور دیگر استفاده شده است.
وی تأکید کرد: در نگارش این طرح نظرات شهروندان تهرانی به طور کامل مد نظر قرار گرفته و خواست آنها نیزدر تدوین طرح لحاظ شده است.
رییس مرکز مطالعات شهر تهران گفت: این طرح پس از تدوین در دستور کار شورای ترافیک تهران قرار گرفت و پس از بررسیهای کارشناسی طولانی در نهایت با حضور شهردار تهران، نماینده وزارت کشورو نماینده استانداری تهران و رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: لایحه قیمتگذاری عوارض محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است و برای رعایت حال شهروندان در سفرهای تحصیلی و ... از تیرماه ۹۸ اجرایی خواهد شد.
رییس مرکز مطالعات شهر تهران تصویب این لایحه در زمان مقرر را یکی از نشانههای بارز به اجرا درآمدن نتایج پژوهشهای مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران دانست.
انتهای پیام/