سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله: دولت افغانستان باید محور نشست های صلح باشد/ خروج آمریکا از افغانستان پایان دنیا نیست

«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان تاکید کرد که دولت باید محور نشست های صلح باشد.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اجرایی دولت افغانستان در خصوص نشست برخی از رهبران سیاسی این کشور با طالبان در مسکو اظهار داشت: نمایندگان دولت افغانستان باید در نشست های صلح این کشور حضور داشته باشد و دولت محور این نشست ها باشد.

وی در ادامه بزرگترین مانع بر سر برقراری صلح در افغانستان را طالبان و عدم تمایل این گروه برای تغییر دانست.

رئیس اجرایی دولت افغانستان با اشاره بر پیش شرط طالبان مبنی بر خروج همه نیروهای خارجی پیش از پیوستن این گروه به روند صلح نیز گفت: اگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند طالبان هیچ دلیلی برای پیوستن به روند مذاکرات صلح ندارند.

عبدالله در پاسخ به گمانه زنی ها درباره توافق برای ایجاد پایگاه‌های دائمی آمریکا در افغانستان و تصمیم آمریکا برای کاهش نیروهایش در افغانستان گفت: هیچ توافقی مبنی بر استقرار پایگاه‌های دائمی آمریکا در افغانستان صورت نگرفته و خروج بخشی از نیروهای آمریکایی به معنای پایان دنیا نیست، زیرا اکثر نقاط کشور توسط نیروهای امنیتی افغان محافظت می‌گردد.

وی افزود که خروج بخشی از نیروهای خارجی به معنی پایان تعهدات جامعه جهانی و آمریکا در قبال افغانستان نیست.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در اظهاراتی بر تمایل خود بر کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان تاکید کرده است اما گفته که با این حال شماری از نیروهای اطلاعاتی آمریکا برای نظارت بر وضعیت افغانستان در این کشور حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.