سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

۵ پروژه آبخیزداری در استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۵ پروژه آبخیزداری همزمان با دهه فجر در اردبیل به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵ پروژه آبخیزداری با سرمایه‌گذاری ۷.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهر‌های مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: این پروژه‌های آبخیزداری به همراه عملیات بیولوژیکی با هدف توسعه جنگل‌ها، مراتع، افزایش پوشش گیاهی و تعلیف دام انجام شده و قطعا نتایج مثبتی را به همراه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با یک نگاه تحول‌گرایانه و نگرش توسعه‌گرایانه سعی می‌کند برنامه‌های مختلفی را در این حوزه اجرایی و عملیاتی کند، خاطرنشان کرد: ما در تولید، تامین و ذخیره نزولات جوی و فعالیت‌های حوزه آبخیزداری کاملا به شکل تخصصی و علمی ورود پیدا کردیم به طوری که سعی داریم با کنترل منابع آب جلوی فرسایش خاک و جاری شدن سیلاب‌های مختلف را بگیریم.

هدایت ادامه داد: امسال در مرحله اول و به ارزش ۲۱ میلیارد تومان طرح‌های ذخیره آب و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک به همراه طرح‌های توسعه‌ای را اجرایی و عملیاتی کردیم و به شکل دقیق و کامل در اجرای آن‌ها با برنامه‌ریزی مناسب فعالیت داشتیم.

وی افزود: ما در حوزه منابع طبیعی و برای وجب به وجب اراضی استان پروژه و برنامه تدارک دیدیم و سعی می‌کنیم تا در کنار صیانت از سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای به نوعی از این منابع به شکل درست و صحیح استفاده کرده و بهره‌برداری کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بهره‌گیری از سیستم‌های حفاظتی جدید و تکنولوژی‌های مدرن را در بخش منابع طبیعی، توسعه جنگل‌ها و کنترل عوامل مخرب منابع طبیعی یادآور شد و گفت: ما در کنار تامین علوفه مورد نیاز دامداران سعی در تنظیم ظرفیت ورود دام به مراتع و برنامه‌های احیا در این حوزه داریم تا زمینه برای تخریب و از بین رفتن مراتع و فرسایش خاک به وجود نیاید.

هدایت رویکرد حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را به همراه جنگل و مراتع یادآور شد و تصریح کرد: تمام تلاش و سعی ما بر این است تا با بهره‌برداری درست و صحیح از این سرمایه‌ها نسبت به صیانت و محافظت از آن‌ها برنامه‌ریزی‌های درست و دقیقی را انجام دهیم.

انتهای پیام/ح

افتتاح طرح‌های آبخیزداری با سرمایه‌گذاری ۷.۵ میلیارد تومان در اردبیل

برچسب ها: منابع طبیعی ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.