سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار لرستان خبر داد؛

تشکیل کمیته ویژه ارزیابی برای بررسی خسارات سیل در لرستان

استاندار لرستان از تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی برای بررسی خسارات سیل خبر داد و گفت: سیل اخیر خرم‌آباد طی ۱۰۰ سال گذشته سابقه نداشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سیدموسی خادمی در جلسه که با اعضای شورای شهر که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه احساس مسئولیت در برابر مردم و شهر به‌خصوص موضوع بحران ارزشمند است، اظهار کرد: اکنون روز مدیریت بحران است و هر کس آنچه در توان دارد برای حل مشکلات باید انجام دهد تا به شرایط عادی برگردیم.

وی با اشاره به اینکه با بیان مشکلات و ضعف‌های گذشته مسئله‌ای حل نخواهد شد، بیان کرد: سیل یک حادثه غیرمترقبه بوده که عوامل انسانی در آن دخالتی ندارند.

وی افزود: البته می‌توان گفت که عواملی در بیشتر کردن خسارات مانند ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها مؤثر بوده است.

استاندار لرستان اولین وظیفه مسوولین را کمک کردن به مردم در راستای حل مشکلات آن‌ها در این بحران تا برگشت به حالت اولیه برشمرد و گفت: شعار دادن در بین مردم صداقت نیست بلکه از دیدگاه آنان تبلیغات زشت و نادرستی محسوب می‌شود.

وی افزود: برخی افراد در این شرایط به دنبال خواسته‌های شخصی خود حاشیه‌سازی می‌کنند که باید از طریق قانون با آن‌ها برخورد کرد.

خادمی خطاب به اعضای شورای شهر خرم‌آباد گفت: در این شرایط شما باید با استفاده از پایگاه‌های اجتماعی خود به دنبال حل مشکلات و مسائل مردم و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین باشید.

وی تصریح کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران باید با همکاری یکدیگر این بحران را حل کنیم.

مقام ارشد استان با بیان اینکه به محض مطلع شدن دولت در مرکز از رخ دادن این حادثه رئیس‌جمهور دستور رسیدگی را دادند، گفت: واعظی رئیس دفتر ریاست‌جمهور در محل حادثه حضور پیدا کرد و از نزدیک شرایط را بررسی کرد که این نشان از توجه دولت به مردم است.

استاندار لرستان از تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی برای بررسی دلایل این اتفاق خبر داد و اظهار کرد: با توجه به آماری که کارشناسان امور آب استان دادند در ۱۰۰ سال اخیر این چنین سیلی نیامده است.

وی ادامه داد: بالاترین دبی که از این رودخانه عبور کرده در 100 سال اخیر ۵۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده در صورتی‌که در آن شب دبی آب ۵۷۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

وی افزود: البته عواملی مانند ساخت‌وسازهای غیرمجاز، زیرگذرها و وجود پل‌های موقت در این حادثه بی‌تأثیر نبوده است.

خادمی در واکنش به برخی انتقادات در مورد سیل اخیر، گفت: احداث پل‌های جدید بر روی رودخانه از طریق شورای فنی و مشاور طرح کارشناسی شده اما این سیل یک حادثه بود که باعث ایجاد خسارات شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی رودخانه در حال پیگیری بوده و درمان آن در آبخیزداری و مهار کردن آب‌های بالادستی است.

انتهای پیام/د

کمیته ویژه ارزیابی برای بررسی خسارات سیل تشکیل شد

برچسب ها: سیل ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.