سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش فیفا به شکستن رکورد اسطوره فوتبال ایران

فیفا با انتشار گزارشی به قهرمانی تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و شکسته شدن رکورد علی دایی پرداخت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات، تیم ملی فوتبال قطر با هدایت فلیکس سانچز اسپانیایی موفق شد به قهرمانی برسد و برای نخستین بار جام قهرمانی قاره کهن را بالای سر ببرد.

ساعتی پیش، سایت فیفا با انتشار گزارشی از چگونگی قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر نوشت و از این تیم تمجید کرد. در این سایت آمده است، تیم ملی فوتبال قطر با هفت پیروزی و عملکردی فوق العاده به قهرمانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ رسید. آنها در ۶ بازی کلین شیت کردند و تنها در مقابل ژاپن در بازی آخر گل دریافت کردند.

این سایت در ادامه نوشت: قهرمانی عنابی ها (لقب فوتبال قطر) در میان تیم های قدرتمند آسیا بوجود آمد و همچنین برای نخستین بار این مسابقات با حضور ۲۴ تیم برگزار شد که با قهرمانی قطر به پایان رسید.

فیفا در ادامه نگاهی به رکوردها در جام هفدهم پرداخت و نوشت، المعز علی، مهاجم جوان تیم ملی قطر در جام ملت های آسیا ۹ گل به ثمر رساند و به رکورد ۲۳ ساله علی دایی پایان داد. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های ۱۹۹۶ توانست ۸ گل به ثمر برساند اما المعز با گلزنی رو در روی  عربستان، کره شمالی، لبنان، امارات و ژاپن به رکورد علی دایی پایان داد.

او در پایان مسابقات به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن جام لقب گرفت.

گفتنی است، تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات در مرحله نیمه نهایی مقابل ژاپن ۳ بر صفر شکست خورد و از گردونه مسابقات حذف شد.


بیشتر بخوانید:

جام شیرین برای قطر و جام زهر برای امارات/ بررسی نمرات منفی یک میزبان بی‌لیاقت

تبریک لالیگا به سانچز برای قهرمانی تیم ملی قطر در جام ملت‌ها

برترین‌های جام ملت‌های آسیا معرفی شدند


انتهای پیام/

المعز علی رکورد علی دایی را شکست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.