سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در چناران

مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران از صدور هفتمین موافقت نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد طاهریان مقدم مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران   گفت: پیش از این 6 مجوز برای احداث اقامتگاه بوم گردی در روستاهای شهرستان ازجمله رادکان،فریزی،بقمچ و آبگاهی صادر شده است.

وی افزود: هفتمین مجوز مربوط به بارویی واقع در روستای آبگاهی است و این روستا در 45 کیلومتری شهرستان چناران و در شمال دهستان رادکان است.
 
مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: این اقامتگاه در دوطبقه و 6 اتاق به با معماری سنتی و باسقف تیر پوش ساخته شده است و علاوه بر فضای بکر و خوش آب هوا ، این روستا در دامنه کوههای هزار مسجد قرار دارد.

طاهریان مقدم با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه گردشگری این روستا گفت: از محصولات این روستا می توان به محصولات باغی ،پخت غذاهای سنتی،سرکه محلی و همچنین استخر پرورش ماهی قزل الا نام برد .

وی افزود: شهرستان چناران فاصله 50 کیلومتری مشهد واقع شده است که هرساله پذیرای بیش از 1.5 میلیون مسافر و گردشگر می باشد و وجود این اقامتگاهها کمک زیادی به اقتصاد و رشد توسعه گردشگری شهرستان خواهد کرد .

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران یاد آورشد: تاکنون بیش از 450 میلیون تومان تسهیلات و با اشتغال 15 نفر به متقاضیان جهت ایجاد اقامتگاه بوم گردی پرداخت شده است.
 
انتهای پیام//ا.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.