سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروی هوایی ارتش در اوج اقتدار

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند: اقتدار نیروی هوایی، امروز به حدی است که توانایی پاسخ به هر گونه تهدیدی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سرهنگ بهرام نژاد  فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند امروز در نشست خبری گفت: پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند مجهز به هواپیماهای چند منظوره است که ضمن مقابله با تهدیدات هوایی، ماموریتهای تعریف شده را نیز به خوبی انجام می دهد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های دفاعی افزود: خوشبختانه امروز به پشتوانه توان متخصصان داخلی به مرحله ای رسیده ایم که می توانیم صفر تا صد جنگنده ایرانی را طراحی و تولید کنیم.

 سرهنگ بهرام نژاد جنگنده های کوثر، صائقه و آذرخش را نمونه ای از  جنگنده های بومی برشمرد و گفت: امروز تمام فرایندهای ساخت، تعمیر و نگهداری جنگنده ها در داخل انجام می شود و با این تجهیزات پیشرفته، بیشترین بهره را در دفاع از آسمان میهن عزیزمان انجام می دهیم.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند از تجهیز پایگاه هوایی بیرجند در آینده خبر داد و گفت: شناسایی و پیش بینی تهدیدات هوایی، ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات مورد نیاز برای دفاع هوایی، انجام آموزشهای لازم و بهره گیری از تجارب اندوخته شده در چهل سال گذشته، بخشهایی از برنامه های این پایگاه برای مقابله با تهدیدات منطقه است.

سرهنگ بهرام نژاد همچنین از انتقال بخشی از پایگاه هوایی شهید حسینی به مجاورت فرودگاه بیرجند اشاره کرد و افزود: انتقال پایگاه، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و  وجود آن در بیرجند، برکات زیادی برای شهر خواهد داشت.

وی گفت: وجود این پایگاه در  کنار فرودگاه بیرجند، در صورت وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، می تواند روند خدمات رسانی به شهر را تسهیل کند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند افزود:  از نظر آمایش سرزمین هم، وجود پایگاه هوایی در شهر می تواند باعث صرفه جویی اقتصادی و کم شدن زمان مقابله با تهدیدات احتمالی و پیرامونی شود.

وی تأکید کرد: بخشی از تجهیزات پایگاه به بیرجند منتقل می شود و بقیه در خور می ماند و به عنوان پایگاه کمکی به فعالیتش ادامه می دهد.

انتهای پیام/ ط آ

افتتاح پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند در آینده نزدیک

به گفته سرهنگ بهرام نژاد انتقال بخشی از پایگاه هوایی به بیرجند در نیمه نخست سال آینده عملیاتی می شود.

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.