سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

حذف یارانه افراد پر درآمد در سال ۹۸ اجرایی می‌شود؟/ سالیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به جیب ثروتمندان می‌رود

هدفمندی یارانه‌ها از نمونه طرح‌هایی به شمار می‌رفت که پس از گذشت سال‌ها اجرایی شد، طرحی که علی رغم ضرورت اجرای آن، متأسفانه به نحو صحیح و منطقی اجرایی نشد و در فرآیند اجرا با نواقص بسیاری همراه شد، یکی از این نارسایی‌ها به عدم حذف یارانه افراد پردرآمد معطوف می‌شود که پس از گذشت سال‌ها، همچنان بر همان پاشنه معیوب پیشین خود می‌چرخد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حذف یارانه افراد و گروه‌های پردرآمد کشور، به موضوعی تکراری و بی نتیجه (تاکنون) تبدیل شده است، ضرورتی که با وجود تأکید بسیاری از کارشناسان مبنی بر اجرایی شدن آن، هر سال به انحای گوناگون عملیاتی نمی‌شود و به واقع در بر همان پاشنه معیوب پیشین خود می‌چرخد.

در شرایطی که بخش قابل توجهی از بودجه کشور صرف امور جاری می‌شود به تبع حذف هزینه‌های زائد و غیر ضروری برای دولت از نان شب واجب‌تر است.

این قاعده بر یک منطق و قاعده محکم اقتصادی استوار است که در شرایط سخت و دشوار اقتصادی باید در هزینه کرد منابع، وسواس هر چه بیشتری را لحاظ کرد، البته این رویکرد نه صرفا در شرایط سخت و دشوار اقتصادی، بلکه در هر شرایط و بستری باید سرلوحه امور قرار گیرد، در غیر این‌صورت ضریب شکوفایی و پیشرفت اقتصادی کشور با نارسایی‌هایی همراه خواهد شد و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، فرآیند مذکور به کندی پیش خواهد رفت.

در شرایطی که اقتصاد کشور با چالش‌های عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور به دلیل کمبود منابع، معطل مانده‌اند، روا نیست بخش قابل توجهی از جمعیت کشور، یارانه دریافت کنند، یارانه‌ای که در محاسبات اقتصادی، پرداخت آن به دهک‌های پردرآمد، هیچ منطقی ندارد.

موضوع حذف یارانه و افراد و گروه‌های پردرآمد حدود ۸ سال است که در لایحه بودجه لحاظ و گنجانده می‌شود، اما همچنان از اجرای این بند به معنای واقعی کلمه و بصورتی جدی خبری نیست.

آنچنان که مطالعات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد از مجموع جمعیت ۸۲ میلیون نفری ایران نزدیک به ۷۶ میلیون نفر یارانه‌بگیر هستند.

در این میان سه دهک، از ده دهک درآمدی کشور، نیازی به یارانه نقدی ندارند، سه دهکی که بنابر گزارشات موجود ۲۴ میلیون نفر از جمیعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند، اما از این میزان تنها به یک دهک (حدود ۶ میلیون نفر) یارانه (منظور نظر یارانه ۴۵ هزار تومانی ماهیانه است) پرداخت نمی‌شود.

بنابر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر امسال، ۱۷۸ هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت شده است.

از دیگر سو، باید امسال (۱۳۹۷) تعداد یارانه بگیران کشور از ۷۶ میلیون نفر به ۵۶ میلیون نفر کاهش می‌یافت، امری که تاکنون محقق نشده و حصول آن در هفته‌های باقیمانده تا پایان سال، امری نزدیک به محال به نظر می‌رسد.

۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در دایره یارانه بگیران می‌گنجند

یکی از مولفه‌های لازم برای سنجش و احصای آمار یارانه بگیران به بانک داده‌های اطلاعاتی باز می‌گردد و به واقع در فقدان و خلأ چنین داده‌هایی نمی‌توان نسبت به اجرای صحیح و دقیق حذف یارانه بگیران امیدوار بود.

نظر کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی در خصوص گروه‌هایی که مشمول حذف یارانه می‌شوند و شاخص‌هایی که به موجب آن باید نسبت به حذف و پرداخت یارانه به افراد و گروه‌های اجتماعی مبادرت ورزید، متعدد و متفاوت است.

به عنوان نمونه، حسین راغفر، یکی از کارشناسان اقتصادی معتقد است از مجموع کل افراد و گروه‌های یارانه بگیر، تنها ۳۰ میلیون نفر در قالب و دایره گروه‌های یارانه بگیر می‌گنجند.

وی در تشریح بافت جمعیتی مذکور به رسانه‌ها می‌گوید: روستاییان، بازنشستگان، عشایر، زنان سرپرستان خانوار و همچنین افراد و گروه‌های تحت پوشش نهاد‌های امدادی و حمایتی (همچون کمیته امداد و بهزیستی) از نمونه طیف‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توان آنها را در قالب گروه‌های دریافت کننده یارانه گنجاند و به زعم بنده مابقی جمعیت ایران باید از لیست گروه‌ها و افراد دریافت کننده یارانه حذف شوند.

آنچنان که اخبار و گزارش‌های منعکس شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد، افراد و گروه‌هایی که حقوق دریافتی آنها کمتر از ۳ تا دو و نیم میلیون تومان است نباید نگران حذف یارانه خویش باشند.

در این خصوص، نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید"متقاضیان و نیازمندان واقعی، در فرآیند حذف، نگرانی نخواهند داشت."

شاید اظهارات نوبخت برای برخی از افراد و گروه‌های به اصطلاح نیازمند جامعه، تا حدودی نوید بخش و امیدوارکننده به نظر برسد (اگرچه در شرایط موجود اقتصادی، قدرت خرید ۴۵ هزار تومان به شدت تنزل پیدا کرده است)، اما سخن اصلی به این امر باز می‌گردد که آیا اصل طرح پس از گذشت ۸ سال تاکید و ضرورت، اجرایی خواهد شد یا خیر؟

مصوبه حذف یارانه افراد پردرآمد محکم‌تر از گذشته نوشته شده است

یکی از نقد‌ها و ایراداتی که در سالیان گذشته به این موضوع (عدم حذف یارانه افراد پر درآمد) وارد می‌شود، به مجلس شورای اسلامی باز می‌گردد، به واقع در این نقیصه، صرفا دولت مقصر نیست و مجلس مورد نقد و انتقاد قرار می‌گیرد که چرا نظارت محکم و لازم را برای مجاب ساختن دولت برای اجرایی شدن این طرح در دستور کار قرار نداده است.

البته برخی از نمایندگان مجلس نسبت به عدم اجرای این طرح، اظهارات، نطق‌ها و موضع گیری‌هایی انتقادی داشته اند، اما کلیت مجلس در مجاب ساختن دولت نسبت به اجرای این طرح، موفق عمل نکرده است.

البته، ظاهرا، سال آینده، سالی متفاوت در حوزه پرداخت یارانه خواهد بود.

آنچنان که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرده‌اند، مصوبه حذف یارانه افراد و گروه‌های پردرآمد در لایحه بودجه سال ۹۸، به مراتب محکم‌تر از سال‌های گذشته نوشته شده است.

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به مطلب فوق در این خصوص گفت: ضمانت اجرایی این مصوبه، قانونی است که در لایحه بودجه می‌آید و دولت موظف به اجرای آن است.

محمدحسن نژاد، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کرد: مصوبه‌ای که به قانون تبدیل می‌شود، دولت موظف به اجرای آن است و در صورت عدم اجرایی شدن آن، قطعا مجلس با دولت برخورد خواهد کرد.

سالیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به چهار دهک ثروتمند جامعه، یارانه تعلق می‌گیرد

چندی پیش، میثم موسایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با رسانه‌ها با تأکید بر ضرورت حذف پرداخت یارانه به گروه‌های پردرآمد جامعه اظهار کرد: اینکه به تمامی افراد و گروه‌های جمعیتی جامعه یارانه تعلق گیرد، رویه و رویکردی اشتباه است.

وی گفت: سالیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به چهار دهک ثروتمند جامعه یارانه تعلق می‌گیرد که این میزان معادل بودجه عمرانی یکسال کشور است.

موسایی در ادامه بیان کرد: مشخص نیست این سیاست اشتباه تا چه زمانی و تا کجا ادامه پیدا می‌کند.

از ضرورت فقرزدایی تا لزوم پرداخت یارانه به نیازمندان واقعی در کشور

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص حذف یارنه افراد و گروه‌های پردرآمد و لزوم افزایش ضریب کمک رسانی و پشتیبانی از افراد و گروه‌های نیازمند گفت:  ۴۵ هزار تومانی که به عنوان میزان یارانه پرداختی به هر نفر از اعضای خانوار‌ها در نظر گرفته شده مطابق با میزان تورم سال ۱۳۸۹ تعریف شده بوده و در حال حاضر این عدد و رقم از ارزش مادی چندانی برخوردار نیست.

وی معتقد است، می‌باید یارانه اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه افزایش یابد و به واقع دولت باید در صدد ارائه بسته‌های حمایتی هر چه بیشتر به این اقشار و گروه‌ها باشد.

جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره تعداد افرادی که از لیست یارانه بگیران حذف خواهند شد به رسانه‌ها گفت: در سال ۹۸، نزدیک به ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور، کسر خواهد شد که با تحقق این امر، حدود ۱۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع مالی حاصل می‌شود که تماما مصروف حوزه اشتغالزایی جوانان خواهد شد.

آنچنان که این نماینده مجلس بیان کرد: در سال آینده بیش از نیمی از جمعیت ایران یارانه دریافت می‌کنند، بنابراین باید به موازات این امر فقرزدایی از کشور در دستور کار قرار گیرد و صرفا نیازمندان واقعی یارانه دریافت کنند.

به هر ترتیب امید آن می‌رود حذف دهک‌های پردرآمد جامعه از لیست اقشار و گروه‌های دریافت کننده یارانه، با جدیت و قاطعیت تمام، عملیاتی و اجرایی شود و این ضرورت در پیچ و خم برخی از مصلحت اندیشی‌های سیاسی و انتخاباتی با مانع یا توقف مواجه نشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
آق رضی
۲۰:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
حذف یارانه ثروتمندان یعنی چه؟
اگر بیت المال است، هر چقدر هم کم باشد باید و حتما به همه پرداخت شود. همانطور که در حکومت حضرت امیر(ع) چنین بود.
دولت به جای حذف یارانه اندک ثروتمندان، مالیات بر سرمایه و درآمد را از آنها بگیرد.
اصلا اینی که بهش یارانه میگن یارانه نیست بلکه حقوق ملته. یارانه مال فقرا است،‌ مال پژوهش است، مال کسانی است که دچار بالایای طبیعی و غیرطبیعی شده اند. اینی که میدن قسمتی از درآمدهای کشوره که باید به هر نفر پرداخت بشه. مگه حقوق آن است که در فیش حقوقی کارکنان رسمی می آید؟
یک کشاورز،‌ یک تاجر، یک کارگر، یک معلم، یک طلبه، یک پزشک، یک فروشنده، یک سرباز، یک جوان، یک مدیر و هر کسی سهمی از ثروت مملکت خود دارد.
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
مگه جیب بابات میخوای بدی
میخوان حذفش کنن.
ناشناس
۰۴:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
۲۰ هزار میلیارد تومن صرف تکمیل پروژه های عمرانی ناتمام شود .
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
نمی دونم چه بدبختیه من از ناحیه پا ناقصم شغل ندارم کار گر روز مزدم دولت ها هر که اومد مسکن مهر به شما تعلق نمی گیرد سبد کالا به من ندادن هیچ چیز به به من که می رسه ندادن یه مدت یارانه ام نیز قطع شد هیچ کسی ام پاسخ گو نبود
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سامانهاعتراض به وصل یارانه ها چی؟
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
لطفا مرا راهنمایی کنید
پدر شوهرم و زنش چهار تا اجاره خانه می گیرند
وهر خانه را هفت میلیون اجازه میگیرند
ولی باز سهام عدالت و یارانه می گیرند
من باید به چه کسی اطلاع دهم تا
جیره آنها قطع شود
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
خوب اوشون با توجه به ثروت کلانشون از نظر دولت مشمول دریافت یارانه محسوب میشوند چون مبنای حذف یارانه در دولت، حذف یارانه ثروتمندان نیست بلکه همه مبنا آن حذف یارانه افرادیست که حقوق دریافتی ماهانه ی به اصطلاح بالایی دارند نه سرمایه و دارایی های آنان.
در واقع هدف نهایی دولت حذف تدریجی و بلندمدت یارانه هاست به استثنای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد.
قضاوت کار قاضیست!...ن من.
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
حسودیت میشه
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
شهبار حسن پور، نماینده مجلس
نمایندگان مجلس، وزرا و مسئولانی که بیش از ۵ میلیون تومان حقوق می گیرند، نباید سال آینده افزایش حقوق داشته باشند
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
هیات مدیره نظام مهندسی و هیات مدیره شستا
۲۲:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
نماینده ای که در کاریکاتور نشریه ای با الاغ از یک در وارد مجلس میشود واز در دیگر با ماشین آخرین سیستم بیرون می آیدوبرای تبلیغات خود ملیون ها تومان هزینه میکند تا وارد مجلس شود درد فقر را نمی فهمد واز حذف یارانه ها می گوید .
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
کارکنان شرکت تولید آلومینیوم سازی ایران ( ایرالکو ) و پالایشگاه امام خمینی شازند حقوق های ۵ تا ۹ میلیون تومنی دریافت میکنند .
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یارانه استانداران ، فرمانداران و مدیران بانک ها قطع شود .
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اختلاسها (1000میلیارد - 2000میلیارد -3000میلیارد وبروبالاتر) - حقوقشان (نجومی -نجومی ونجومی تر )یارانه دادن به ملت (ریال- ریال - ریال )کمی بعد (قطره-قطره- قطره )کمی بعد (حذف- حذف- حذف ) ولی خریدهای مردم به(به دلار- پوند -ین )
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
با۴۵ تومن هیچ ثروتمندی فقیر و هیچ فقیری ثروتمند نمیشه کم سرمونو بکنیم تو پنبه! شما اگه میخوایین دست فقیر فقرارو بگیرین جلوی گرون شدن گوشت مرغ و پراید۴۰ میلیونی بگیرین ن۴۵ هزارتومن یارانه،ک الان پول ۲تا دفتر نقاشی هم نمیشه.
باسیاست های غلط ما قشر کارگر وضعیف فقیرتر و گرسنه تر و ثروتمندان ثروتمندتر شدن هی خودرو رو گرون کنین برای فرد تاجر و مولتی میلیلردر چ فرقی میکند وقتی چندده یا چندصد دستگاه میگیره و انبار میکنه؟!اما منه کارگر باحقوق۱۴۰۰باید۴سال نخورم نپوشم ننوشم،،تا بتونم ی پراید حلبی قوطی کبریتی بخرم تازه اگه تا۴سال دیگه هر یک ماهش دوبار پراید گرون نکنن!!!!لطفا این یارانه مارانه رو بیخیال بشین و برید سربخت خاشاقچی بدبخت اینجور چیزا دیگه برامون عادی شدن
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اگر یارانه ثروتمندان را قطع نمیکنید حالا که همه چیز برعکس شده یارانه ثروتمندان را دو برابر کنید
حسن
۱۹:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
من شخصا دیگر در هیچ رای گیری شرکت نمی کنم
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اجاره مغازه یا درآمد مغازه بیشتر از ۳ میلیون تومن
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
اتفاقا شرکت کن ولی سعی کن عمیق تر به کاندیدای مورد نظرت و توانایاش فک کنی تا اینطوری نشه.
اسماعیل
۱۸:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
این اقای راغفر کی کارشناس شده که میگه فقط روستاییان، بازنشستگان، عشایر، زنان سرپرستان خانوار و همچنین افراد و گروه‌های تحت پوشش نهاد‌های امدادی و حمایتی (همچون کمیته امداد و بهزیستی) از نمونه طیف‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توان آنها را در قالب گروه‌های دریافت کننده یارانه گنجاند و به زعم بنده مابقی جمعیت ایران باید از لیست گروه‌ها و افراد دریافت کننده یارانه حذف شوند پس باقی مردم چی افرادی هستند که زیر نظر هیچ ارگانی نیستند اونا چطور باید بمیرن چون که زیر نظر هیچ نهادی نیستن
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
حق حذف یارانه هیچ کس را ندارید . قیمت حامل های انرژی را برگردانید به قبل از پرداخت یارانه وقیمت نان را به فبل از پرداخت برگردانید بعد در باره حذف صحبت کنید.
تاز ه بابت مابه التفاوت دولا ر 3800 تا 11000 تومان هم از شما طلب کار هستیم.
دست پیش رو می گیرند پس نیفتند.
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
برنامه ۱۰۰ روزه تحول اقتصادی...
یادته سال۹۲
بله اینجوریاس.
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
بدهکاری وام ها به بانک ها و قرض الحسنه ها مد نظره یا نه.من حتی به نام خواهرم برادرم .مادرمم وام گرفتم.منازل شهری با روستایی فرق داره یا نه.اونها که املاک تجاری دارند .چند تا خونه میلیاردی تو شهر دارند چی.یا فقط بسنده میکنید به صد میلیون تومان سپرده بانکی برا دیه ی ی قطع عضو و سه برابرش بدهکاری وام به بانکها و قرض الحسنه ها.
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
از دولت محترم تقاضا دارم از تولید داخل حمایت کند و جلوی ثبت سفارش کالای خارجی که ارز کشور را نابود می سازد بگیرد همچنین قاچاق کالا و قاچاق سوخت ضرر بزرگی به اقتصاد وارد اورده است
بسیجی
۱۸:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
حمایت از تولید داخل و ممنوعیت ثبت سفارش کالای خارجی باعث روتق اقتصاد ایران می شود
مجتبی
۱۶:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
شما لطفا سخنگوی ملت نباشید
حتما حال و روزت خوبه و خداروشکر اموراتت میگذره
و خبر از پیر مردی که نه زیر نظر هیچ سازمان حمایتی است و نه حقوق بگیر و بازنشسته و نه حتی بیمه داره و دست فروشی میکنه و بخاطر همین کج فهمی ها حتی سبد معیشتی کالا هم بهش تعلق نمیگیره و شما به زم خودت یارانه شم قطع کن که بره بمیره دیگه
مهران
۱۴:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یارانه من و برخی از همکاران رو بی جهت دو سال پیش قطع نمیکرد.
رفتم اعتراض کردم به من گفتند 3.100 حقوق و مزایا میگیری. اونوقت روسای بنده با بالای 8 میلیون حقوق با زن شاغل و با فقط یک بچه دارن یارانه مگیرین. چرا هیچ کنترلی رو افراد جامعه ندارن؟.دولت :یارانه برای چی میدی ...اون اجناس رو ازاد کن به همه مردم همه یارانه بده.
نشونه حرفام هم شرکت های خودرو ساز، بیاید کنترل کنید ببینید .....
arman
۱۶:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
من یک و 200 حقوقم هست استخدام دولت هم نیستم
باز خدا رو شکر کن 3 میلیون میگری و استخدام دولتی
نه پارتی داشتم نه هیچی
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
80 درصد مردم باید یارانه بگیرتد آب برق برق گاز گاز سوخت خودرو... گران است
علی
۱۳:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
این بهونه شونه که میخوان یارانه افراد پردرآمد رو حذف کنن چونکه عمرن بتونن افراد پردرآمد و کم درآمد رو از هم تشخیص بدن باز شروع میکنن از یک کنار یارانه همه رو قط میکنن
علی
۱۳:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
این بهونه شونه که میخوان یارانه افراد پردرآمد رو حذف کنن چونکه عمرن بتونن افراد پردرآمد و کم درآمد رو از هم تشخیص بدن باز شروع میکنن از یک کنار یارانه همه رو قط میکنن بعد حالا آب بیار حوض پر کن .
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
بسیاری از کسانی که به ( کشور المان ) پناهنده شده اند و از (دولت المان ) هم حقوق پناهندگی می گیرند هنوز از طریق دولت دارند یارانه به حسابشان واریز می کنند . چرا دارید به خارج نشین ها هنوز یارانه می دهید ؟ یعنی نمی توانید این افراد مهاجرت کرده (خصوصا به کشور المان) را شناسایی بکنید؟؟؟
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یارانه بازنشستگان چندشغله را قطع کنید .
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
آقایان دولتی فرض کنید یارانه هم قطع کردید بعد چی !؟
مشکل این کشور یارنه 45000 تومانی نیست مشکل سوء مدیریت است .
ضمنا مبنی 3 میلیون تومان چیست ؟ آیا تعداد افراد یک خانواده هم منظور میشود یا همه با یک چوب رانده میشوند!؟ مخارج خانواده 5 نفره با دو نفره یکی است؟؟
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اجناس را آزاد کنند یارانه دار و ندار را هم برابر بدهندبساط یک عده هم جمع می شود
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
همه حق دارند.از کسی قطع کنند. توجیب فقرا نمیره.بذارین خود ثروتمندان یارانشون را بگیرن و به هر فقیری میشناسن بدن. همه حامل ها چند بربر شده قیمتشون اونوقت یارانه همون 45 تومن؟؟ تازه به فکر افتادن همون هم قطع کنن. دستگاهها برای صرفه جویی فقط از جیب کارمند بدبخت میزنن و کل دولت هم چشمش به 45 تومن جیب مردمه؟عجب مدیریتی؟؟!!!!!
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
بله جان خودتان کمک میکنن به فقرا
reza
۱۲:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
زورتان فقط به حقوق بگیران میرسد بنکداران طلا فروشان آهن فروشان میلیاردرهایی که نه مالیات می دهند و نه ردپایی گذاشته اند بازاریان همه و همه یارانه می گیرند و خواهند گرفت
reza
۱۲:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
من خانواده ام پنج نفره است حقوقم 3400هزارتومان هست بعد از پرداخت اجاره خانه آب برق گاز موبایل و یدونه قسط ، 400هزارتومان می ماند یعنی پول چهار کیلو گوشت هر روز هم تهدید می کنند و استرس می دهند که بالای 3 میلیون یارانه اش قطع می شود یقه را هم چنان صفت می بندند که انگار طناب دار دور گردنشان هست به حق علی هم این دنیا بی آبرو شوید و هم آن دنیا بی آبرو شوید
حسن
۱۲:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
والا بسته حمایتی ما رو که نریختن!
با اینکه درآمدم کمتر 3 میلیون تومنه!
الان حتما میخوان یارانه رو هم حذف کنن!
به کی باید اعتراض کنیم؟1420 و کل سامانه ها هم الکی بود!
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
فکر کردی کجا زندگی میکنی که سامانه درست هم راه بندازن!
هر چی سنگه واسه پای لنگه
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یک چرخه برای اقتصاد کشور رسم کن ببین کجا باید سرمایه بزاری تا مشکل حل لشه کمک برای راه اندازی و ساخت کارگاه و کارخانه های جدید نشکلی نداره ولی به محث شروع تولید واحد باید بتونه هزینه اش را از فروش بدست بیاره و این امکان نداره جز اینکه همون کارگری که تو اون کارخونه کار میکنه دراند کافی داشته باشه تا بتونه از تولید خودش استفاده کنه و فروش و نصرف بیشتر میشه درامد برای تولید و سر ما موندن شارژ پول به واحدی که داره تولید میکنه میشه مسکن مقطعی پر شدن انباز از تولید فقط افزایش حقوق و یارانه و.. ودادن حق هر شخص بر طلق خقوق بشر میتونه اقتصاد مارا درست کنه حقوق بشر حجاب و.. فلان نیست که مانور میره روش
علی . معلم
۱۱:۴۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
با سلام . صادقانه عرض میکنم خودم و همسرم فرهنگی و مستاجر از شهرهای توابع استان همدان از سال 93 به لطف دولت کریمه تدبیر یارانه بنده قطع شده و صاحب خاصی ستاد هدفمندی ندارد . به ولله مجموع حققوق 2 نفرمان 4 میلیون نمیشه . نه بسته حمایتی و .......
مجتبی
۱۱:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یارانه ثروتمندان با به گفته مسئولین سالانه 20 هزار میلیارد تومان میباشد که اگر قطع شود دولت میتواند با مبلغ دو سال یارانه ثروتمندان قانون همسازی حقوق بازنشستگان را اجرا نماید ( بودجه مورد نیاز همسازی 30 هزار میلیارد تومان میباشد )
کم شناس
۱۱:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
با سلام برای چی می خواید یارانه رو قطع کنید اول که حق هر کس از درامد عمومی کشور است و ثانیا وجوه دریافتی از قبوض را گران کردید و این یارانه از اضافه دریافتی از همین قبوض است پس چرا می خواهید حق خود طرف را به او برنگردانید .
بعدش اینکه واقعا اگر کسی حکمش 3.5 یا حتی 5 میلیون بود و با حدود 5 سر عائله و 28 سال سابقه کار و هزار مخارج دیگر از طرف دیگر مالیات و بازنشستگی و هزار چیز دیگر را تقدیم دولت محترم می کند خیلی ثروتمند است آیا در زندگی ایشان تفحص کردید که غذاچی می خورند ؟؟ چطوری زندگی می کنند ؟؟ هر چند خیلی مهم نیست آقا قطع کن تا دولت شب مصیبت عظمی نداشته باشد
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام اگر برای همه قطع بشه بجز محرومین که حدود 10میلیون یا 3میلیون خانوار و این پول بره برای اشتغال جوانان عالیه
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اگه مشکل دولت این یارانس واب به حال ما لطفا جمع حقوقهای نجونی درما بفرمایید چقدره جلو اونارو بگیرین حق ضعیف رو پایمال نکنین
ناشنا
۱۰:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
قیمت آب وبرق وگازرابرگردانیدبه قبل ازیارانه قطع کنید.گوشت نداشته بدن ملت راریختید بسه این همه منت هروز قطع یارانه. 45هزارتومان پول نیم کلیوگوشت هم نمی شه باقطع یارانه دیگه چه انتظاری ازواریزقبوض آب وبرق و........ازمردم دارید.
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
98% مردم زیر خط فقر رفتند
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
ندارید بدید به مردم صادقانه بگید کسی که تو تهران زندگی میکنه حتی اگر ماهی چهارتومن حقوقش باشه با چهار عایله تحت تکلف پر درامده اقای نوبخت جواب بده اخه این چه ملاکی هرکی سه تومن بیشتر داشت یارانه قطع بشه
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یارانه نماینده های نجومی بگیر حذف شود
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
برای همه رو حذف کنید
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
مادونفر شاغل دربخش مرکز بهداشت هستیم ویارانه ماحذف شد وهمچنین بسیاری ازهمکاران ما .چطور ماثروتمندیم ؟حالا یادشون افتاده یارانه ثروتمندان روحذف کنند؟
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
تورم کمر شکن را نیز در جامعه نظاره گر باشید و به 45 تومان 10 سال پیش هم توجه فرمائید و به این مردم خوب و همیشه در صحنه انقلاب و اسلام اهمیت بدهید و قدر این مردم را بدانید و خالصانه خدمت کنید و شعار ندهید و بدانید این انقلاب به آسانی بدست نیامده است و حاصل خون هزاران شهید که هریک سرداری بودند بر این مرز بوم ؛خدا رحمتشان کند
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
کسی که یارانه مردم بیچاره رو قطع میکنه چیزه کسی که دست مردم رو زیر سنگ میزاره چیزه کسی که پدر رو شرمنده خانوادش میکنه چیزه کسی که ماشین حلبی رو گرون میکنه چیزه کسی که اسم شهدا و جانبازان رو خراب میکنه چیزه کسی که سن ازدواج رو مبره بالا چیزه کسی که فاصله طبقاتی رو زیاد میکنه چیزه
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
دیگه واقعا کم آوردیم . قبض ها خرج ها بیکاری تازه موقع قطع کردن راحت قطع میکنن ولی موقع دادن سبد غذا به هیچ کس نمیدن . خسته کردین ما رو به خدا !
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
زن و شوهر هر دو کارمند دولت هستند ، پزشک هستند ، دندانپزشک هستند ، رییس بانک هستند ، قاضی هستند ،
محمد
۰۹:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
خوب به سلامتی این از سفرمون رفت و متشکریم
محمد
۰۹:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
باسلام چرا فقط قشر کمیته امداد و بهزیستی ؟چرا کارگران که شرایط کاری وحقوق مناسب ندارند درسال 98مشمول یارانه قرار نگیرند...؟؟؟
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
منظورتان فکر کنم از ثروتمند من بی کار حاشیه نشین بی بیمه و درآمد هستم که در پول نان لواشش هم مانده است و سبد کالا هم بهش تعلق نمیگیرد....
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
گوشت کیلو چنده؟
علی
۱۱:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
بستگی به نوع کاغذ داره اگه رو کاغذ کاهی باشه ؟ و یا گلاسه . لطف کن نوع نقاشی رو کاغذشو مشخص کن
محمد جواد
۰۹:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اونهایی که بحث حذف یارانه را دنبال میکنند یا در این مملکت نیستند ارزش پول را نمیدانند ؟
نیسی
۰۹:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام
مگه یارانه برای راحتی معیشت مردم نیست اولین بار یارانه که داده شده تورم چقدر بود و الان چقدر هست چرا با هم هماهنگ نیستند شما بنزین و هر چی هست گرون میکنید بحث به یارانه میرسد زیاد نمیکنید هیچ دارید سیع میکنید کمترش کنید . شما که ادعای عدالت می کنید و ادعا می کنید از پیروان حضرت امام علی (ع) هستید چقدر در راه عدالت آن حضرت راه رفتید یا فقط حرف که دهان مردم را ببندید این که با ظاهر اسلام میان مردم بروید و باطن بدتر از کافر دارید به این میگن منافق مواظب باشید منافق نباشید مردم چقدر باید چوب بی تدبیری شما را بخورند .
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
کسی که حکم حقوقی اش مثلا ۳ میلیون تومان است دریافیش به ۲ میلیون هم نمیرسه
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
بیاین اول خط فقر و مشخص کنین . هزینه یک خانواده 5ویا 4نفره را حساب کنید . براساس آن یارانه بدین نه اینکه هرروز چند بار تهدید به قطع یارنه بکنید .
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سرآخر یارانه ما کارگرها وبیکارها همه قطع میکنن اتفاقا وضع توپی ها میگیرن دیدم که دارم میگم مثل سبد کالا همه کارهاشون برعکسه
مهدی
۰۹:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
با سلام
اگه یارانه ثروتمندان حذف بشه چند برابرش از جیب مردم کارگران بر میدارن
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
مثل سبد کالا باشد یارانه افراد ضعیف قطع خواهد شد لطفا از یارانه که به مردم میدن دست بردارید
حامد
۰۸:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
واقعا خجالت اوره به جای حذف یارانه ثروتمندان یارانه فقرا را زیاد کنید الان ده ساله خدا را شکر تورم به یارانه کاری نداشته همون 45500 مونده خجالت بکشید
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
وقتی یارانه به نفر تعلق میگیره باید دخل و خرج نفر هم در نظر گرفته بشه یعنی خانواده 4 نفر باید ده میلیون درامد داشته باشه
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
مدیران دولتی و امامان جمعه هیچ نیازی به یارانه ندارند .
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
ایا یک خانواده پنج نفره با حقوق سه تومان پر درامده یا یک خانواده دونفره که هردو شاغل هستن وهر کدام ماهی یک ونیم حقوق دارن
احمد
۰۸:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یارانه مردم را حذف کنید خیال مردم راحت بشه پولی نیست منت شما ما را کشت!!!1
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
منّتی در کار نیست. این یارانه حق خود ملت است البته یک هزارم از حق و حقوق ما که اونهم زورشون میاد پول مردم رو به خود مردم بدند.
مسعود
۰۸:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
خنده دار اینه که بنزین که سرمایه اصلی کشوره تو باک های بزرگ ماشینهای رنگ و وارنگ اشراف به قیمت یارانه ای ریخته میشه و چشم نابینای بعضی فقط به این چهل و پنج تومان دوخته شده.
پسر جان خانه از پای بست تعمیر میخواد.
حسینی
۰۸:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
از دلار 3000 تومانی تا دلار 12000 دولت می گویدکسانیکه زیر سه میلیون حقوق می گیرند یا درآمد دارند نیازمندند باید یارانه می گیرند. نمی دانم چرا همه چیز تغییر می کند ولی خط فقر تغییر نمی کند!!!!!!!
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
افرادی که صاحب مغازه با درآمد ۲.۵ میلیون بیشتر یا اجاره مغازه ۲.۵ میلیون و بیشتر میگیرند .
arman
۱۶:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اون مغاز دار فقط همون مغازه داره ولی یک کارمند دولت به غیر از حقوق ماهیانه کلی عید و بن خرید میگره
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یارانه به نفر پرداخت میشه پس باید برای پرداخت یارانه افراد خانوار محاسبه ودرامد به تعداد تقسیم ودر صورتیکه از اون مبلغی که اون اقا گفته بیشتر شد اونوقت میشه باشه اگه میخاهید اقزایش حقوق سال اینده را هم اینگونه پوشش بدید مثل مرد بگید عرضه اداره کشور را دارید فقط همین کارها را بلدید
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یعتی کسی که دو ونیم سه میلیون میگره پردرامد هست عدم اضافه شدن حقوق حقوق بگیران طی سالهای گذشته براساس تورم ضربه شدیدی به کشور وارد کرده و حذف یارانه این افراد نیز فاتحه همه خونده هست نمیخان بفهمن که وقتی ثروت در دست عموم قرار بگیره به اندازه کافی خود باعث رشد اقتصادی و گردش چرخ اقتصاد میشه این بهتر از قرار دادن پول به دست تولید کننده هست شارژ مالی تولید کننده یعنی ضربه به تولید و مصرف کننده ...
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یارانه باید به همه بدن وباید بشتر بشه خیلی کمه
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
نرخ بنزین ، قبوض نجومی آب و بر ق و گاز و تلفن را به جای اول برگردانید آن وقت یارانه پر در امد ها را حذف کنید وگرنه ......
حامد
۰۸:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اگر هر عملی تا این حد طول بکشه وای به حالمون ببین چند ساله دارن میگن یارانه پردرامدها حذف خواهد شد اما ....